Mats Lj skrev:
Asiatiska produkter kan vara av god kvalité men en Honda motorcykel kan aldrig bli en HD och en Lexus aldrig en Mercedes.
Vid mitt Hilti inköp trodde jag att det var en produkt från väst,ska kolla ursprung bättre vid nästa inköp./MLj
Tankefelet du nog gör är att du blandar ihop var produkten är producerad med var den är konstruerad/designad.

T
skalman1 skrev:
Det är väl tur att en Lexus inte kan bli en Mercedes, det skulle ju innebära en avsevärd försämring.

Hehe....så sant så santd^_^b

Asiatiska produkter kan många gånger vara lika bra som västtillverkade.
De kan däremot inte bygga in känslan som ett riktigt varumärke har och min skruvdragare har ingen riktigt
Hiltikänsla längre./MLj

det finns inte mycke saker du kan köpa med den inställningen..

Kan nog stämma, konstruerad i USA och byggd i AEG fabriken i massakerstan.

Mats Lj skrev:
frohike
Registrerade just min nyinköpta Milwaukee tigersåg för att få tre års garanti.
På sågen märkskylt står det Winnenden Germany hoppas det det stämmer./MLj
Å då får jag göra dig ledsen där med, den är nog slutmonterad där, men vart delarna kommer vet nog ingen..
Moderbolaget är från Asien.. http://www.ttigroup.com/en/our_brands

frohike
Å då får jag göra dig ledsen där med..
Varför ledsen?

frohike skrev:
Å då får jag göra dig ledsen där med, den är nog slutmonterad där, men vart delarna kommer vet nog ingen..
Moderbolaget är från Asien.. [länk]
Står det made in germany på den så är nog dom dyraste komponenenterna ifrån Tyskland. Made in betyder inte automatiskt var den är monterad utan var det största värdet i sågen härstammar ifrån.

Nimajneb
Står det made in germany på den så är nog dom dyraste komponenenterna ifrån Tyskland. Made in betyder inte automatiskt var den är monterad utan var det största värdet i sågen härstammar ifrån.
Kan förstå att man vill dölja ett ev asitiskt ursprung men för mig låter det som falsk varuinformation./MLj

Skall vara asiatiskt ursprung,stavfel, blir upprörd och nervös av att ev blivit lurad./MLj

Jag måste bara fråga, tycker du att maskinerna har verkat bra tills du har fått reda på att dom är tillverkade i/ har delar från asien?
Isåfall är det ju i din skalle "problemet" ligger.

Ungefär som för mig, jag gillade nya Chrysler 300c ända tills jag fick reda på att den delade bottenplatta med Mercedes, då tappade den allt det roliga.

Mats Lj skrev:
Nimajneb
Kan förstå att man vill dölja ett ev asitiskt ursprung men för mig låter det som falsk varuinformation./MLj
Sorry men jag tror nog ingen förstår vad du menar...
Vem vill dölja vad och vem bedriver falsk varuinformation??

Ja skalman 1 om det är ett problem så är det mentalt.Jag vänder mig mot slit och släng kulturen.En japansk bil har en förväntad livslängd på 6 år och dom är duktiga på att montera och dimensionera så den håller så länge,när något är utslitet lönar det sig inte att reparera för då är allt kass.
I samband med vårens naturkatastrofer i Japan förklarade en japankännare deras brist på långsiktighet,det beror på att man alltid lever under katastrofhot.
Japanen i gemen konsumerar så fort de kan och är nöjda om grejerna bara håller några år.
Vi bygger stenhus dom använder papper med trästomme som ett exempel./MLj

Nimajneb
Sorry men jag tror nog ingen förstår vad du menar...
Vem vill dölja vad och vem bedriver falsk varuinformation??
Om säljare påstår som ett säljargument att produkten är exv tysktillverkad och det inte stämmer är det OK?./MLj

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.