6 739 läst · 45 svar
7k läst
45 svar
Panasonic, nya inom verktygsbranchen?
Tankefelet du nog gör är att du blandar ihop var produkten är producerad med var den är konstruerad/designad.Mats Lj skrev:
Asiatiska produkter kan många gånger vara lika bra som västtillverkade.
De kan däremot inte bygga in känslan som ett riktigt varumärke har och min skruvdragare har ingen riktigt
Hiltikänsla längre./MLj
De kan däremot inte bygga in känslan som ett riktigt varumärke har och min skruvdragare har ingen riktigt
Hiltikänsla längre./MLj
frohike
Registrerade just min nyinköpta Milwaukee tigersåg för att få tre års garanti.
På sågen märkskylt står det Winnenden Germany hoppas det det stämmer./MLj
Registrerade just min nyinköpta Milwaukee tigersåg för att få tre års garanti.
På sågen märkskylt står det Winnenden Germany hoppas det det stämmer./MLj
Å då får jag göra dig ledsen där med, den är nog slutmonterad där, men vart delarna kommer vet nog ingen..Mats Lj skrev:
Moderbolaget är från Asien.. http://www.ttigroup.com/en/our_brands
Står det made in germany på den så är nog dom dyraste komponenenterna ifrån Tyskland. Made in betyder inte automatiskt var den är monterad utan var det största värdet i sågen härstammar ifrån.frohike skrev:
Nimajneb
Kan förstå att man vill dölja ett ev asitiskt ursprung men för mig låter det som falsk varuinformation./MLj
Jag måste bara fråga, tycker du att maskinerna har verkat bra tills du har fått reda på att dom är tillverkade i/ har delar från asien?
Isåfall är det ju i din skalle "problemet" ligger.
Ungefär som för mig, jag gillade nya Chrysler 300c ända tills jag fick reda på att den delade bottenplatta med Mercedes, då tappade den allt det roliga.
Isåfall är det ju i din skalle "problemet" ligger.
Ungefär som för mig, jag gillade nya Chrysler 300c ända tills jag fick reda på att den delade bottenplatta med Mercedes, då tappade den allt det roliga.
Ja skalman 1 om det är ett problem så är det mentalt.Jag vänder mig mot slit och släng kulturen.En japansk bil har en förväntad livslängd på 6 år och dom är duktiga på att montera och dimensionera så den håller så länge,när något är utslitet lönar det sig inte att reparera för då är allt kass.
I samband med vårens naturkatastrofer i Japan förklarade en japankännare deras brist på långsiktighet,det beror på att man alltid lever under katastrofhot.
Japanen i gemen konsumerar så fort de kan och är nöjda om grejerna bara håller några år.
Vi bygger stenhus dom använder papper med trästomme som ett exempel./MLj
I samband med vårens naturkatastrofer i Japan förklarade en japankännare deras brist på långsiktighet,det beror på att man alltid lever under katastrofhot.
Japanen i gemen konsumerar så fort de kan och är nöjda om grejerna bara håller några år.
Vi bygger stenhus dom använder papper med trästomme som ett exempel./MLj