Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 229 inlägg
Varningen, fick Lyles den för sin fåniga entré månntro.....
Jo men det är fortfarande ingen allvarlig sjukdom med de covidvirus som just nu florerar i världen.Dan1891 skrev:
Utmaningen är ju att Covid sätter sig på lungfunktionen och att elitidrottare drabbas extra hårt eftersom de behöver maximal lungfunktion för syreupptagningen och att prestera maximum.
Desto större anledning att inte vara med alls då eftersom alla andra han träffar på ett OS är just elitidrottare…
Jag kan inte komma över det faktum att det är ett OS, en av världens absolut största tävlingar, och ändå har de inte något snyggare/bättre sätt för nummerlappar än att de fästs med säkerhetsnålar. Ser riktigt B ut.
Jag kan inte komma över det faktum att det är ett OS, en av världens absolut största tävlingar, och ändå har de inte något snyggare/bättre sätt för nummerlappar än att de fästs med säkerhetsnålar. Ser riktigt B ut.
Varför då? Covid kommer att vara vara med oss i mycket lång tid framöver, kanske för evigt?tveksamt skrev:Desto större anledning att inte vara med alls då eftersom alla andra han träffar på ett OS är just elitidrottare…
Ser väl inget som helst problem med att Lyles tog en chansning!
Av respekt mot sina medtävlande och övriga atleter? Springa runt på stadion/mixade zoner osv med vetskapen att man har covid är väl rätt oschysst, om det riskerar att smitta andra?P paralun skrev:
Vilken respekt då? Nuvarande Covidvirus är ju inget att bli särskilt att bli upprörd av men drabbar då stenhårt elitidrottare.S Sthlm_ skrev:
Viruset finns och och världens forskare kollar ju noggrant efter nya mutationer.
Ja precis, om det drabbar elitidrottare stenhårt. Är det rimligt att gå runt bland dessa när man vet om att man har viruset?P paralun skrev: