Mikael_L
Precis, här balanserar vi, aldrig ge en positiv kommentar utan att balansera den lite med något negativt. :p

Ärligt talat kollade jag på sådana varianter av klinker att ha på väggen bakom kaminen. Men så började jag oroa mig för städningen av ytan och valde att måla med silikatfärg istället.
Så min kommentar låg ju färdig och klar långt ut på tungspetsen, sas ... :cool:

Sen satt jag strukturmedel i silikatfärgen, så i slutänden fick jag nog ingen mer lättstädad yta ändå, men lite snyggare :x
 
Haha...stekflott är väl inget nyttigt... :D....jag försöker trots allt att välja både matrl och färger i hela huset som gör att det inte ska synas det som blir fel eller skitigt....tanken är att jag ska ha städhjälp i huset när jag blir färdig... :p
 
Fast nu för tiden finns det ju på marknaden en erkänt bra produkt som enkelt råder bot på de problem vi kunnat läsa om ovan. :)

Den heter "Seal Guard"
Klinker/kakel/fog -impregnering
Hemsida: http://www.seal-guard.eu/sw/products.html

tile_sealer_aerosol.jpg
 
Lägger in några bilder på min blivande fördelning som ska sitta i undercentralrummet....

DSC_0004.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0006.jpg

DSC_0007.jpg

DSC_0008.jpg
 
Mikael_L
Aha, du gillar gängsäkringar. :)

Jag hade mina funderingar åt det hållet i garaget, men elektriker påstod att C eller D-dvärgar fixar alla slags svetsar och kompressorer. :cool:

edit:
Gott om reservplatser i vilket fall. :D
 
Redigerat:
Ooh diazedsäkringar, det är inte ofta man ser folk sätta in det. Är du kraftelektriker eller? ;)

Snyggt kakel!
 
Detta är en fördelning innan några andra centraler och eftersom det sitter diazed i en av dom andra blir detta bäst :D
....i denna ska det även bli 3st undermätare och Logger 2020 och div annat.....
 
Just nu pågår förberedelserna för helgen prövning....ska gjuta 2st bänkskivor till köket och har ingen aning om hur man gör....letar och Googlar..har även smyg kikat på You tube.....
 
Jag har kollat med Finja och dom har använde Expander betong till sina skivor och jag provar nog med det...tänker också använda en vibrostav....

Har sett tråden och det finns många duktiga här på forumet.. :D
 
Kapten_zanden
Du är grym, kämpa på du glade indian! Det måste vara en fantastisk frihet att få bestämma allt själv och inte ha någon som kommer för att inspektera om ett "nattverke" faller dem i smaken, vrider på huvudet, hummar lite och säger att näää, si o så vill jag ha det... Typ =)
Bygger själv på bra tycker jag, men har inte riktigt ditt tipptopp tempo. Monterade nyligen karm- och båglösa fönsterkassetter och klurade länge på hur jag skulle lösa vattenavrinningen med fönsterbleck osv. Kul att se din lösning som är snarlik min:) I detta projekt och ganska ofta tycker jag att det är svårt att få ihop till allt material som behövs till alla moment, både ekonomiskt och planeringen. Jag fastnar ofta i att något saknas och får istället uppfinna ett alternativ eller leta efter något liknande i mina bra-att-ha-förråd =)

Kör på, du inspirerar verkligen!
 
Kapten_zanden skrev:
Du är grym, kämpa på du glade indian! Det måste vara en fantastisk frihet att få bestämma allt själv och inte ha någon som kommer för att inspektera om ett "nattverke" faller dem i smaken, vrider på huvudet, hummar lite och säger att näää, si o så vill jag ha det... Typ =)
Bygger själv på bra tycker jag, men har inte riktigt ditt tipptopp tempo. Monterade nyligen karm- och båglösa fönsterkassetter och klurade länge på hur jag skulle lösa vattenavrinningen med fönsterbleck osv. Kul att se din lösning som är snarlik min:) I detta projekt och ganska ofta tycker jag att det är svårt att få ihop till allt material som behövs till alla moment, både ekonomiskt och planeringen. Jag fastnar ofta i att något saknas och får istället uppfinna ett alternativ eller leta efter något liknande i mina bra-att-ha-förråd =)

Kör på, du inspirerar verkligen!
Tack :D

Ang planering av arbete så gör jag själv så att jag planerar, skissar och skriver upp mycket både när jag håller på och den vecka jag har mina barn....försöker tänka igenom alla steg för att inte missa något....ofta har jag 2 olika saker på G samtidigt ifall att jag kör fast i det ena kan jag fortsätta i det andra.....detta är inte en bra metod om man som person inte tycker om att ha flera saker i luften samtidigt....
 
Raceman skrev:
Fast nu för tiden finns det ju på marknaden en erkänt bra produkt som enkelt råder bot på de problem vi kunnat läsa om ovan. :)

Den heter "Seal Guard"
Klinker/kakel/fog -impregnering
Hemsida: [länk]

[bild]

Intressant, men måste fråga..
vad är det den gör/råder bot på?
Funkar den, nån som använt den?
 
maja317 skrev:
Intressant, men måste fråga..
vad är det den gör/råder bot på?
Funkar den, nån som använt den?
Inlägget är egentligen en kommentar till Mikael_L, där han skrev en kommentar angående det mörka kaklet ovanför spisen:
"Hmmm, hur kul blir det att rengöra den där väggen bakom spisen från stekflott ... :p"

Så, impregnerar man fogarna och kaklet med produkten jag länkade till, rinner eventuellt stekflott bort "av sig självt". Problem solved. :)
Ja, det fungerar, har den själv inne i badrummet och i köket.
 
Oj, här fick man en dos inspiration! Och inse att jag inte ska klaga när jag tar mig an mina små projekt :) Fortsätt kämpa!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.