222 läst · 1 svar
222 läst
1 svar
Olja ändträ altanstolpar
Hej.
Ska köra limträstolpar 110x110 till altanräcke som sedan ska vitmålas. Tänkte impregnera ändarna med olja men undrar vilken metod som är bäst. Har för mig jag sett något klipp där man kokar olja och ställer i stolparna tills det slutar att komma bubblor från trät. Funkar denna metod med vanlig grundolja eller är det bara med raffinerad linolja?
Ska köra limträstolpar 110x110 till altanräcke som sedan ska vitmålas. Tänkte impregnera ändarna med olja men undrar vilken metod som är bäst. Har för mig jag sett något klipp där man kokar olja och ställer i stolparna tills det slutar att komma bubblor från trät. Funkar denna metod med vanlig grundolja eller är det bara med raffinerad linolja?
Produkter som diskuteras: "linolja"
![](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0424/7398/0064/products/901892_180x.jpg?v=1682421208)
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Klicka här för att svara