25 937 läst · 36 svar
26k läst
36 svar
Offert - tackade nej
Ojdå, när vi hade snickare frågade jag efter kostnad för att sätta in ett nytt fönster på befintlig vägg eller att sätta in ett takfönster. Fick en uppskattning om 10000 kr/fönster. 5000 kr för fönstret och 5000 kr i arbetskostnad. Det tyckte jag låter rimligt. Nu skrev du ju dock inte vad detta var för typ av fönster, är det 300 år gamla fönster med blyinfattning i en kyrka så kanske det är mer rimligtduell skrev:
/S
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Fick besök av ett wildcard idag. En väletablerad stor firma med egen säljorganisation, flådiga utställningsytor på Bivision mm.
Vi kom överens om att inte ta fram en offert då dom ansåg att kvalité får kosta hur mycket som helst och att dom definitivt inte skulle klara det under 200'000kr. Vi letar vidare
Vi har ett annat företag på G också som jag har en bra magkänsla för. Dom är dessutom möjliga att ta in för andra småjobb i framtiden vilket känns bra.
Vi kom överens om att inte ta fram en offert då dom ansåg att kvalité får kosta hur mycket som helst och att dom definitivt inte skulle klara det under 200'000kr. Vi letar vidare
Vi har ett annat företag på G också som jag har en bra magkänsla för. Dom är dessutom möjliga att ta in för andra småjobb i framtiden vilket känns bra.
Hur gick det med badrummet och va landade det på?
Lär göra nåt åt badrummet som det ser ut..
Rustabo ja... dom försökte sälja tak här också, väntar dock än på den så hårt prutade som möjligt offerten...
Lär göra nåt åt badrummet som det ser ut..
Rustabo ja... dom försökte sälja tak här också, väntar dock än på den så hårt prutade som möjligt offerten...
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Kolla min tråd Strax över 90'000:- exkl inredning som vi ville köpa lite finare själv.FredrikR skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 492 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 492 inlägg
Haha det du verkar missat, är att dom startat upp igen - nya ägare men samma tänk verkar det som...krilleman_215 skrev:
Dom satt här och talade om garantier mm, när jag tog upp att andra har samma eller bättre började dom prata om annat...
Deras kalkyl lämnade även en del frågetecken, 409' före och 370' efter ROT.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Priser på Elitfönster - listpriser vs offert
Fönster & Dörrar -
Offerter solceller på mark - synpunkter?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Har jag blivit lurad? - muntlig offert och rotavdraget på fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Firmor - offert
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Offert - fast eller rörligt pris som standard?
El