6 906 läst · 32 svar
7k läst
32 svar
Överlåtelsebesiktning - måste byta golvbrunnar!
Hej, den golvbrunnen som hade lite mattsläpp och viss fuktindikering - vad sitter den i för golv? Betong eller trä?
En rimlig lösning om det nu skulle visa sig att skadan är ganska begränsad är att köra på som vanligt tills du vill renovera. Det går nog bra ett tag till?
Om du vill vara extra försiktig då har du ju två dushutrymmen, använd i första hand det som verkar OK.
Det är ont om hus att köpa som inte har någon typ av fel i badrum, så jag skulle inte oroa mig för köpet. Det är låg sannolikhet att det är bättre någon annan stans. Så om ni gillar resten av huset så är en dålig golvbrunn tyvärr något man får räkna med.
Jag har tre dåliga golvbrunnar, skulle inte falla mig in att renovera bara för det. Det finns inget uppenbart fel som tyder på omfattande skador som inte kan vänta tills det är läge att göra om ordentligt. Jag är nog mer orolig för hur jag skall få tag på yrkesmän som klarar av att föra upp ett nytt badrum enligt alla regler och anvisningar och få det godkänt på en besiktning . . . Det är svårare att bygga ett godkänt badrum än en kärnreaktor!
En rimlig lösning om det nu skulle visa sig att skadan är ganska begränsad är att köra på som vanligt tills du vill renovera. Det går nog bra ett tag till?
Om du vill vara extra försiktig då har du ju två dushutrymmen, använd i första hand det som verkar OK.
Det är ont om hus att köpa som inte har någon typ av fel i badrum, så jag skulle inte oroa mig för köpet. Det är låg sannolikhet att det är bättre någon annan stans. Så om ni gillar resten av huset så är en dålig golvbrunn tyvärr något man får räkna med.
Jag har tre dåliga golvbrunnar, skulle inte falla mig in att renovera bara för det. Det finns inget uppenbart fel som tyder på omfattande skador som inte kan vänta tills det är läge att göra om ordentligt. Jag är nog mer orolig för hur jag skall få tag på yrkesmän som klarar av att föra upp ett nytt badrum enligt alla regler och anvisningar och få det godkänt på en besiktning . . . Det är svårare att bygga ett godkänt badrum än en kärnreaktor!
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 929 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 929 inlägg
Medlem
· Västerbottens län
· 17 887 inlägg
Bananskalare skrev:
Nu är jag ingen van spekulant men det är en pandemi just nu och då är det bara en spekulant i taget.
Förr så kunde man släppa in nästan hur många som helst som fick titta nästan hur länge som helst.
Men på 15 minuter kan man säga om man är intresserad och kan troligen få mera tid.
Protte
Liknande trådar
-
Visonic Powermaster 10 - Död!
Villalarm & Hemautomation -
Stämma - måste alla ärenden tas upp i kallelsen?
Bostadsrätt -
Måste jag ha en Tigo Access Point (TAP) för mina TS4-A-O
Solceller, Solfångare, Solenergi -
MiniMASTER RDKS FTX - hur inaktivera värmeåtervinning på sommaren?
Ventilation -
Överlåtelsebesiktning - vilken nivå & är det ett måste?
Köpa & Sälja hus