Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det låter som han är dum i hela huvudet. Vad heter idioten och hans företag? Vill inte råka anlita puckot.

Jag tycker själva den tekniska frågan egentligen är helt sekundär. Om det inte är ett väldigt stort fel hade jag klippt kontakten direkt och skrivit hans namn här.
Jag säger ju det 😏 östervärns bygg i Ängelholm. Jobbar ihop med Sjöströms bygg nu. Och han är likadan

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
S
Svår att anmäla pissig attityd till ARN.
Ta ut en besiktningsman som skriver ett protokoll på renovering. Det kan du använda i ARN för de kommer bara titta på fakta och set du skickar in till dem.

Jag tycker fortfarande att du inte ska kalla honom massa elaka saker även om du tycker att det är sant. Det blir bara dålig stämning i tråden och det gagnar inte dig för vi andra tar dig mindre seriöst.

• Gilla
Mats_R och 18 till
  • Laddar…
S
E Evalarsson36 skrev:
Jag säger ju det 😏 östervärns bygg i Ängelholm. Jobbar ihop med Sjöströms bygg nu. Och han är likadan
Om du namnger enskilda firmor och kallar dem för kränkande saker så där så kan det anses vara förtal.

• Gilla
UffePlåtis och 8 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Svår att anmäla pissig attityd till ARN.
Ta ut en besiktningsman som skriver ett protokoll på renovering. Det kan du använda i ARN för de kommer bara titta på fakta och set du skickar in till dem.

Jag tycker fortfarande att du inte ska kalla honom massa elaka saker även om du tycker att det är sant. Det blir bara dålig stämning i tråden och det gagnar inte dig för vi andra tar dig mindre seriöst.
Jag tycker att om man beter sig illa kan man förvänta sig samma sak tillbaks. Jag har inget till övers för idioter. Öga för öga.

• Gilla
Evalarsson36
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Om du namnger enskilda firmor och kallar dem för kränkande saker så där så kan det anses vara förtal.
Förtal kan bara riktas mot riktiga personer, inte företag

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker att om man beter sig illa kan man förvänta sig samma sak tillbaks. Jag har inget till övers för idioter. Öga för öga.
Man kan också vara den sansade personen som baserar beslut och konsekvens på fakta och lämna personangrepp utanför.

• Gilla
Zsam och 9 till
  • Laddar…
S
T tergo skrev:
T tergo skrev:
Jo, enskilda firman kan anses vara samma som privatpersonen.

E Evalarsson36 skrev:
Ser många som monterat bara under locken. Är det fel?
Ja

• Gilla
UffePlåtis och 1 till
  • Laddar…
FlugfiskarniJämtland FlugfiskarniJämtland skrev:
Man kan också vara den sansade personen som baserar beslut och konsekvens på fakta och lämna personangrepp utanför.
Många lider av att de aldrig kan säga ifrån. Mesar kallas de ibland. Det är inget eftersträvansvärt att alltid vara "sansad" som du säger.

Ibland ska man dra gränser. Jag har hellre värdighet och integritet än att du och likasinnade uppfattar mig som "sansad".

• Gilla
Rotekopp och 3 till
  • Laddar…
Många lider av att de aldrig kan säga ifrån. Mesar kallas de ibland. Det är inget eftersträvansvärt att alltid vara "sansad" som du säger.

Ibland ska man dra gränser. Jag har hellre värdighet och integritet än att du och likasinnade uppfattar mig som "sansad".
Min mening är att man kan säga ifrån utan att gå på personangrepp och kalla personen i fråga ”dum i huvudet”, det går att uttrycka sig på lämpligare sätt om man inte är nöjd med någons agerande.

• Gilla
UffePlåtis och 9 till
  • Laddar…
Min mening är att man kan säga ifrån utan att gå på personangrepp och kalla personen i fråga ”dum i huvudet”, det går att uttrycka sig på lämpligare sätt om man inte är nöjd med någons agerande.
Det är jättebra och så är det säkert för dig men om en manlig hantverkare frågar en kvinnlig kund "är det din kk?" Så är svaret "dra åt helvete jävla idiot" och inte "nu skulle jag uppskatta ..blablabla".

Du får gärna möta sådana sinnessjuka otrevligheter hur du vill men jag har inget tålamod med sådana personer. Jag kan tillägga att jag sällan hamnar i konflikter men när det gäller gubbslem har jag satt en och annan på plats genom åren.

• Gilla
nrkrogeri och 12 till
  • Laddar…
E Evalarsson36 skrev:
Ja lock är precis det. Ja montera bakom vindpapp är ju bullshit och bara ett sätt för han att komma undan och säga att detta begriper inte du lilla gumman. Funderar faktiskt på att anmäla till Arn. För att han har så pissig attityd
Du verkar ha rätt pissig attityd själv....

• Gilla
UffePlåtis och 6 till
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
Du verkar ha rätt pissig attityd själv....
Vad baserar du det på?

• Wow
UffePlåtis
  • Laddar…
Vad tycker du jag ska kalla honom då? När det inte går att diskutera med en människa och allt är bara suck och pust och stön. Man gör inte färdigt jobbet och när man då får en påpekan att detta måste vi fixa får till svar . Hur tycker du jag ska lösa det? Hela tiden och dessutom går in på kundens privatliv så har jag inte något annat förslag

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
E Evalarsson36 skrev:
Vad tycker du jag ska kalla honom då? När det inte går att diskutera med en människa och allt är bara suck och pust och stön. Man gör inte färdigt jobbet och när man då får en påpekan att detta måste vi fixa får till svar . Hur tycker du jag ska lösa det? Hela tiden och dessutom går in på kundens privatliv så har jag inte något annat förslag
Även om personen säger konstiga saker till dig måste du väl inte ”kalla” honom något? Avbryt arbetet och be honom dra så behöver du inte ödsla energi på en sådan människa.

• Gilla
UffePlåtis och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.