Jag säger ju det 😏 östervärns bygg i Ängelholm. Jobbar ihop med Sjöströms bygg nu. Och han är likadanFarstatjej90 skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
Svår att anmäla pissig attityd till ARN.
Ta ut en besiktningsman som skriver ett protokoll på renovering. Det kan du använda i ARN för de kommer bara titta på fakta och set du skickar in till dem.
Jag tycker fortfarande att du inte ska kalla honom massa elaka saker även om du tycker att det är sant. Det blir bara dålig stämning i tråden och det gagnar inte dig för vi andra tar dig mindre seriöst.
Ta ut en besiktningsman som skriver ett protokoll på renovering. Det kan du använda i ARN för de kommer bara titta på fakta och set du skickar in till dem.
Jag tycker fortfarande att du inte ska kalla honom massa elaka saker även om du tycker att det är sant. Det blir bara dålig stämning i tråden och det gagnar inte dig för vi andra tar dig mindre seriöst.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
Jag tycker att om man beter sig illa kan man förvänta sig samma sak tillbaks. Jag har inget till övers för idioter. Öga för öga.S sinuslinus skrev:Svår att anmäla pissig attityd till ARN.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
Farstatjej90 skrev:
T tergo skrev:
Jo, enskilda firman kan anses vara samma som privatpersonen.T tergo skrev:
Många lider av att de aldrig kan säga ifrån. Mesar kallas de ibland. Det är inget eftersträvansvärt att alltid vara "sansad" som du säger.FlugfiskarniJämtland skrev:
Ibland ska man dra gränser. Jag har hellre värdighet och integritet än att du och likasinnade uppfattar mig som "sansad".
Min mening är att man kan säga ifrån utan att gå på personangrepp och kalla personen i fråga ”dum i huvudet”, det går att uttrycka sig på lämpligare sätt om man inte är nöjd med någons agerande.Farstatjej90 skrev:
Det är jättebra och så är det säkert för dig men om en manlig hantverkare frågar en kvinnlig kund "är det din kk?" Så är svaret "dra åt helvete jävla idiot" och inte "nu skulle jag uppskatta ..blablabla".FlugfiskarniJämtland skrev:
Du får gärna möta sådana sinnessjuka otrevligheter hur du vill men jag har inget tålamod med sådana personer. Jag kan tillägga att jag sällan hamnar i konflikter men när det gäller gubbslem har jag satt en och annan på plats genom åren.
Vad tycker du jag ska kalla honom då? När det inte går att diskutera med en människa och allt är bara suck och pust och stön. Man gör inte färdigt jobbet och när man då får en påpekan att detta måste vi fixa får till svar . Hur tycker du jag ska lösa det? Hela tiden och dessutom går in på kundens privatliv så har jag inte något annat förslagFlugfiskarniJämtland skrev:
Även om personen säger konstiga saker till dig måste du väl inte ”kalla” honom något? Avbryt arbetet och be honom dra så behöver du inte ödsla energi på en sådan människa.E Evalarsson36 skrev:Vad tycker du jag ska kalla honom då? När det inte går att diskutera med en människa och allt är bara suck och pust och stön. Man gör inte färdigt jobbet och när man då får en påpekan att detta måste vi fixa får till svar . Hur tycker du jag ska lösa det? Hela tiden och dessutom går in på kundens privatliv så har jag inte något annat förslag