Jag har en diskussion med min snickare om hur överblecket ska sitta. Vi är inte helt överens. Finns det någon här som är plåtslagare som kan visa bilder på hur det ska se ut? Träpanel
https://www.byggahus.se/forum/threads/montering-av-oeverbleck-vid-liggande-panel.58388/
Det verkar avhandlat tidigare, kolla om info finns här t.ex.
Det verkar avhandlat tidigare, kolla om info finns här t.ex.
Fel skulle jag inte säga. Om man tex tittar på Nordiska Fönsters anvisning så säger den bakom panelen men man skriver också att det är bättre att den sitter bakom spikläkten.E Evalarsson36 skrev:
När du säger "lock" så tänker jag på den främre av två brädor i en fasad med stående panel, dvs så att man ser blecket mellan locken. Det är fel. Den måste sitta bakom bottenbrädan och helst bakom spikläkten också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att montera bakom någon vindduk eller motsvarande är också fel. Den ska ju vara hel och utan hål för något bleck.
Ja lock är precis det. Ja montera bakom vindpapp är ju bullshit och bara ett sätt för han att komma undan och säga att detta begriper inte du lilla gumman. Funderar faktiskt på att anmäla till Arn. För att han har så pissig attitydMathiasS skrev:Fel skulle jag inte säga. Om man tex tittar på Nordiska Fönsters anvisning så säger den bakom panelen men man skriver också att det är bättre att den sitter bakom spikläkten.
När du säger "lock" så tänker jag på den främre av två brädor i en fasad med stående panel, dvs så att man ser blecket mellan locken. Det är fel. Den måste sitta bakom bottenbrädan och helst bakom spikläkten också.
[bild]
Att montera bakom någon vindduk eller motsvarande är också fel. Den ska ju vara hel och utan hål för något bleck.