355 827 läst · 5 196 svar
356k läst
5,2k svar
Odlingshörnan..
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 108 inlägg
Alltid!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 108 inlägg
Najs!
Om man får önska så behöver jag nog inga starkare sorter, men gärna lite mildare med rolig smak
Om man får önska så behöver jag nog inga starkare sorter, men gärna lite mildare med rolig smak
Hittade nån mellanhet och nån mild (men alla chilis är ju lömska 1 av 10 på en planta kan ju vara mycket starkare än de andra..).13th Marine skrev:
Nu ska jag bara hitta ett kuvert oxå - Värre o hitta kuvert här än fröer haha
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade lite Physalis när jag skulle städa upp i växthuset!
Logga in
Skapa konto
Några minuter senare (timmar).
Logga in
Skapa konto
Purjon växer bättre än väntat, sattes ner i Augusti.
Logga in
Skapa konto
Planerar att göra om växthusen, höja dem en meter och ha trätak istället för klarglas.
Logga in
Skapa konto
Några jordärtskockor som får vänta till nästa år, kanske.
Logga in
Skapa konto
Jordärtskockor som skall upp idag/ikväll.
Mvh P-A
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 108 inlägg
Jag tror du har valt de enda sorterna jag inte har från Nelson
Förra året gick jag igenom massor av omdömen på vad folk tyckte var bra och dåligt, vilka som stod sig lite bättre och vilka som rekommenderades..
..mindes knappt nått om nån sort i år ..MEN tog lökar (köpte) från de namnen jag kände igen från ”bra-listan” hehe
..mindes knappt nått om nån sort i år ..MEN tog lökar (köpte) från de namnen jag kände igen från ”bra-listan” hehe
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 108 inlägg
Vad säger din lista om: therador, germiduor, dukat och unikat?
Sen vette fasiken om jag smakar någon skillnad på dem
Sen vette fasiken om jag smakar någon skillnad på dem
De två sista känner jag inte igen, men lät lite småspännande på namnen hehe.. måste googla på dem (kommer troligen inte minnas något av det nästa år, men ändå..)
Germiduor har iaf några pratat väl om, det vet jag germiduor vet jag säljs på de flesta ställen jag kollat på, så det måste vara ett gott betyg kan jag tycka!
Jag köpte hm.. sabadrome ? (eller nått liknande) förra året, den var god kan jag säga nu., men säger som du, vet inte om jag skulle känna nån nämnbar skillnad på smaken. Dock uppfattar vi denna som starkare i smak än de vi odlade året innan, men det kan ju också bero på väder, vind och bevattning..
Germiduor har iaf några pratat väl om, det vet jag germiduor vet jag säljs på de flesta ställen jag kollat på, så det måste vara ett gott betyg kan jag tycka!
Jag köpte hm.. sabadrome ? (eller nått liknande) förra året, den var god kan jag säga nu., men säger som du, vet inte om jag skulle känna nån nämnbar skillnad på smaken. Dock uppfattar vi denna som starkare i smak än de vi odlade året innan, men det kan ju också bero på väder, vind och bevattning..