Hjulsatsen som finns som tillbehör är väldigt smidigt. Enda nackdelen är att den väl kostar en tusenlapp, men annars är den smidigare, stadigare och tar mindre plats än alla hemmabyggen jag sett.

Hjul lite av kraftigare slag finns på billiga varuhuset, men ta inte för små, dom ska vara minst ca 80 mm i diameter och ha fästplatta för 4 skruv , varav 2 ska vara svängbara, En platta av spån bör dubblas, så det går att fästa hjulen med kraftiga skruv och lite längd.

Precis den typen av hjul hade jag på min förra hyvel. De jag har nu gör att hyveln inte rubbas en mm när man puttar på den, tar mindre plats och är smidigare när det ska flyttas. Som sagt är priset en nackdel - på allt annat är de mycket bättre.

Vill du låna maskinskridskor, om det underlättar, så finns det att tillgå i södra delen av staden! =)

Hur har det gått? Står du redo och väntar på att få hjälp, eller löste det sig?

Välutrustad snickeriverkstad med bordssåg, hyvel och verktygsskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jodå, fick tag på en palllyft och byggde en liten ramp, och då var det rätt enkelt.

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Skönt att höra. Enda problemet är att jag inte är säker på om jag vill släppa in dig hos mig, med tanke på hur städat och polerat allt är hos dig.

Det är så det ser ut innan man börjar, men det går snabbt utför... :--)

• Haha
Hep
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.