26 286 läst · 97 svar
26k läst
97 svar
Nytt larm från Securitas? (med lokalsinne)
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 220 inlägg
Blir spännande att se vad Securitas kommer lansera! Även jag har fått beskedet att de hoppas kunna lansera larmet till Lucia. Larmet kommer enligt de uppgifter jag fått kosta från 299:- /mån och innehålla både bildverifiering och rökdetektorer.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Och mkt mer gick ut info på vårt intranät för ett tag sedan och jag tror att det blir intressant detta, dock är vi inom företaget inte tillåtna att nämna något om innehåll innan lanseringen, jag väntar otåligt jag med.L Larszen skrev:
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Securitas försökte lansera en livekamera för några år sen, det blev fiasko och det blev ingen lansering...är kund idag och har inget större förtroende för Securitas produkter.
Är det ingen som vet något eller kan lämna konkret information om detta?
Kommer det att vara genom installatörer eller ska man skruva upp prylarna själv?
Är det egenutvecklat 100% eller en färdig lösning från någon befintlig leverantör?
Underligt med en så dålig informationsdelning.
Hasse
Kommer det att vara genom installatörer eller ska man skruva upp prylarna själv?
Är det egenutvecklat 100% eller en färdig lösning från någon befintlig leverantör?
Underligt med en så dålig informationsdelning.
Hasse
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Deras "gamla" system kommer från http://climax.com.tw/ så det är väl inte orimligt att det skulle kunna röra sig om någon av deras larm.H Hasse55 skrev:
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Jasså ,G ekaa88 skrev:
jasså jag trodde de bara var upp delade företag och privat. för när man trycker hemlarm på securitasdirect så kommer man till verisure.G ekaa88 skrev:
Såg att de bara kostar 259kr imånade på securitaslarm, vad ingår i de? tänkte de kanske kunde va ide att köpa sitt larm där och ha lägre månadskostnad.
verisure var här igår och de vill ha 9k för att man hyr sitt larm och 399kr i månaden.
Husägare
· Sörmland
· 1 453 inlägg
Securitas och Securitas Direct har inget med varandra att göra. Securitas sålde "directen" för flera år sedan och tyvärr fick de behålla namnet i den affären.Q jope84 skrev:Jasså ,
jasså jag trodde de bara var upp delade företag och privat. för när man trycker hemlarm på securitasdirect så kommer man till verisure.
Såg att de bara kostar 259kr imånade på securitaslarm, vad ingår i de? tänkte de kanske kunde va ide att köpa sitt larm där och ha lägre månadskostnad.
verisure var här igår och de vill ha 9k för att man hyr sitt larm och 399kr i månaden.
Du kan inte köpa nått larm på Securitas idag, allt är slut/bortplockat för att inte sälja in "gamla" grejer nu när nytt är på väg.
Därför går det inte riktigt att svara på priserna nu då saker säkert kommer ändras, så avvakta eller ring och fråga SecuritasLarm är min rekomendation
Jaha vilken del är den största? antar att man vill ha dem som har alla butiker.G ekaa88 skrev:Securitas och Securitas Direct har inget med varandra att göra. Securitas sålde "directen" för flera år sedan och tyvärr fick de behålla namnet i den affären.
Du kan inte köpa nått larm på Securitas idag, allt är slut/bortplockat för att inte sälja in "gamla" grejer nu när nytt är på väg.
Därför går det inte riktigt att svara på priserna nu då saker säkert kommer ändras, så avvakta eller ring och fråga SecuritasLarm är min rekomendation
jag ringde dem nu och de hade inte koll på de nya larmet, det kanske kommer innan jul . De viste inte heller vilka komponenter eller priser, men månadskostnaden skulle höjas till 300kr.