24 709 läst · 78 svar
25k läst
78 svar
Nytt hus, nya äventyr
Jag kommer posta löpande under hela projektet. Budget för hall/vardagsrum/kök ligger på 300.000:-. Tanken är att bara anlita elektriker och rörmockare. Resten gör jag själv.J Jonasdzm skrev:
Till vänster i bilden kommer garderober som bygger 60 cm. Sen ligger detta i glespanel, vändningen blir under glespanelen varav det inte går att få plåten ligga lika nära vändningen som i spårade skivor.Bernieberg skrev:
Röris var här i torsdag så vi kopplade in de nya elementen med tvårörssystem och kopplade in första slingan med golvvärme. Blir totalt 4 slingor den dagen jag gör badrummet.
I helgen revs alla köksskåp bort och golvet revs upp till reglarna.Rev väggen mot vardagsrummet och sen skruvades det gles och las golvvärme. Imorgon kommer elektriker så vi kan dra om lite innan vi skruvar golvspån och plyfa/gips på väggen.
Arbetena fortsätter. Nästa steg är att stenfirman ska komma och mäta ut bänkskivorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Arbetena löper på bra men haft lite strul med tekniken så kunde inte ladda upp bilder som jag brukar. Löste det nu med att installera byggahus appen.
Stenfirman har monterat bänkskivan:
Stenfirman har monterat bänkskivan:
Kaklat mellan bänkskåp och väggskåp. Nästa steg golvläggning i vardagsrum och hall.