24 721 läst · 78 svar
25k läst
78 svar
Nytt hus, nya äventyr
Lite kyligt nu när hela övervåningen är utan värme, men rörmockare kommer på torsdag och kopplar in de nya elementen i sovrummet samt den första golvvärmeslingan. Blir totalt 4 stycken. Passade på att dra lite tomrör till framtida nätverksuttag och tv-uttag i golvet innan jag la golvvärmen.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Det kanske inte är färdigt men reagerar lite på sista bilden att golvvärmen har ganska dålig täckning på golvet. Varför så kort med plåt och vändningar långt innan väggen?H huggan skrev:
Det var rätt vanligt med eternittak i början av 70-talet. Varför gissa när du ser en bild?... Det kom väl nån regel om att det inte fick användas först i slutet av det årtiondet.A Arga ingenjörn skrev:
Eftersom jag aldrig i mitt liv hade hört talas om takpannor för småhus i eternit. Bara korrugerade större plattor och varianten som lades omlott.misingen skrev:
Men man lär sig uppenbarligen något varje dag och jag kan erkänna att det var ett onödigt ifrågasättande, lugna ner dig.
Jag har det som undertak istället för respons+ papp, iofs byggt 57A Arga ingenjörn skrev: