Hej! Jag blev nyligen klar med mitt nya golv det är limmade ekstavar som är behandlade med en hårdvaxolja med kulör valnöt.
Problemet är att det har moppats med en mopp inte ämnad åt detta golvet. Tyvärr har det blivit en liten repa men det värsta är att det har ljusnat upp på tre ställen på golvet och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Blötlägger jag golvet med en fuktig trasa så försvinner missfärgningen.
Jag bifogar bilder och hoppas på något tips! Tack på förhand
Problemet är att det har moppats med en mopp inte ämnad åt detta golvet. Tyvärr har det blivit en liten repa men det värsta är att det har ljusnat upp på tre ställen på golvet och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Blötlägger jag golvet med en fuktig trasa så försvinner missfärgningen.
Jag bifogar bilder och hoppas på något tips! Tack på förhand
Hej
Har själv hårdvaxat mina golv. Nu är jag ingen expert men jag skulle starkt säga att det bara är att köra på lite hårdvaxolja på de skadade ställena med en duk.
Har själv hårdvaxat mina golv. Nu är jag ingen expert men jag skulle starkt säga att det bara är att köra på lite hårdvaxolja på de skadade ställena med en duk.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bucklor i plåt m.m. efter snickare lagt nytt tak
Tak & Vind -
Vad gör säkerhetsventil på tappvarmvattnet för nytta?
Värme allmänt -
Tolka ritning, isolerad eller oisolerad platta på mark? Värma nytt rum
Grund & Markarbeten -
Val av nytt värmesystem, Bergvärme vs Luft/vatten
Värmepumpar -
Förstärka reglar och nytt golv i Sekelskifteslägenhet
Golv