42 298 läst · 183 svar
42k läst
183 svar
Nytt badrum...vad tycker ni?
Drick öl med gott samvete... ni har kämpat på bra, såg att ni valt stora kakelplattor, densamma som hos svärföräldrarna. Fint val, kanske kan bero på att jag har nästintill bestämt ;D
Väntar med spänning på det färdiga resultatet!
Väntar med spänning på det färdiga resultatet!
snygga plattor, de krävar att man inte fuskat med underarbetet.Git o Lars Lindström skrev:
tio dosor !!! måste du ha så många?
Jag lyckades banta ner till en synlig dosa vid dörrem med 3 strömbrytare i, sen har jag 5 dosor i ett skåp.
vad går allt till?
Om vi börjar med dosan längs till vänster i bild, här kommer ett högskåp med ett vanlig vägguttag inbyggt.CarMan skrev:
De två dosorna med mellanrum även dessa kommer i ett högskåp, högra dosan kommer att innehålla ett vägguttag och den vänstra kommer att ha med ljudsystemet att göra så småningom.
Sedan har vi sju kvar, de två nedersta kommer att innehålla dimmers, en för spottarna i taket och en för belysningen i och under spegeln, dessa två dimmrar kommer att gå över en vanlig kronströmställare som finns på andra sidan dörren, där tänder och släcker man vid toabesök.
Trean och fyran kommer också att ha med belysningen att göra, en till belysningen i högskåpen, flexröret syns på bilden, den andra till belysningen som finns inbyggd i duschen.
Den femte blir termostaten till golvvärmen.
Sexan får bli styrning av Paxfläkten, den är förvisso fuktstyrd, men det ska gå att tidsstyra den härifrån.
Den sista, sjuan kommer även den att ha med duchen att göra, en brytare för ångan.
Vi har funderat en hel del hur vi skulle lösa detta på bästa sätt, och så här fick det bli
// Git o Lars
Ja det där blir säkert bra, tyckte det var många dosor bara, men så blir det när man vill ha en bra lösning.
om andra har linknade funderingar o läser tråden så kan jag till lägga att jag har en liknande lösning. bara det att jag gömde alla dimmrar & fläckt brytaren i ett skåp, då man sällan rör dessa, tända o släcka körs ju från vanlig kron brytare.
ite halla golv värmen behöver ju vara lätt åtkommlig.
om andra har linknade funderingar o läser tråden så kan jag till lägga att jag har en liknande lösning. bara det att jag gömde alla dimmrar & fläckt brytaren i ett skåp, då man sällan rör dessa, tända o släcka körs ju från vanlig kron brytare.
ite halla golv värmen behöver ju vara lätt åtkommlig.