jennyn_ skrev:
Vad fint ni kommer få  :D


Måste bara säga; helt rätt val av klinker på golvet, och att plattorna är knäckta för att få fall på dem är inget som stör mig i alla fall. Det hade nog blivit mer synligt, om ni hade gått ner i storlek för att få till fallen med tanke på de stora kakelplattorna.

Snygga möbler har ni valt också, märke och modell?
Tackar, tackar, det mesta är köpt på Optimera i Halmstad det är Svedbergs Indigo i mörk ekfaner, badkaret är ett Victory.

// Git o Lars
 
En hel kväll åt skogen, förbenade mjukfog >:(, detta var nog det svårast momentet hittills, och det värsta är att vi bara hann med golv, vägg och ett hörn runt duschen och två tuber gick det åt.
I denna takt har vi att göra fram till jul, undrar om det går att lära sig?


// Git o Lars
 
  • Mjukfog_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste säga att jag är imponerad över hastigheten i bygget. Själv är jag mycket långsammare, även om jag iofs gör allt själv utan hantverkare. Jag är imponerad.

Angående mjukfogningen, skall just själv börja med tak, hörn och runt foder, är det skillnad på olika sprutor. Har bara billiga modeller och tycker att de är tröga och får kramp i handen vid långa strängar. Är det märkbar skillnad på att köpa en dyrare modell på spruta?

Tompa
 
Tompa01 skrev:
Måste säga att jag är imponerad över hastigheten i bygget. Själv är jag mycket långsammare, även om jag iofs gör allt själv utan hantverkare. Jag är imponerad.

Angående mjukfogningen, skall just själv börja med tak, hörn och runt foder, är det skillnad på olika sprutor. Har bara billiga modeller och tycker att de är tröga och får kramp i handen vid långa strängar. Är det märkbar skillnad på att köpa en dyrare modell på spruta?

Tompa

Tackar! Jodå, tittar man på vad som hänt sedan den 21 sep fram till idag, så visst har det gått undan, men det ligger en hel del planering bakom också, sedan måste jag säga att våran snickare har, tack vare sina kontakter inom el, vvs och plattsättare sett till att bygget gått undan.

Vet inte om dyrare spruta är bättre, de sprutor som vi har och det tror vi är billiga går inte direkt trögt, kanske är det skillnad på olika fabrikat på mjukfogen.
Vårt problem är att få det snyggt.


// Git o Lars
 
Jippie!!! vi har fått vatten, titta så fint det rinner, ikväll så ska vi relaxa, visserligen har vi fortfarande ingen ström, så vi kan glömma bubblor.
Men kall- o varmvatten kommer det ur kranarna, så nu är det rakning och tvättning som gäller.

// Git o Lars
 
  • Inredning_10.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt!! Och intressant.

Får man fråga vad kalaset gick på inkl. allt. Gick ni över budget

/D
 
Daniel39 skrev:
Snyggt!! Och intressant.

Får man fråga vad kalaset gick på inkl. allt. Gick ni över budget

/D
Tackar! har ej fått in alla fakturor än (alla jobb är inte slutförda) men om det inte dyker upp någon överraskning så håller budgeten ganska hyvsat, något över blir det kanske.

// Git o Lars
 
Hejsan!
Det blir kanonsnyggt härinne (därinne?) ja i ert badrum iaf! Vi kollade på ett liknande handfat innan.. de är jättesnygga! Men vi kände att vi hade ett för stort handfat innan och det tog över hela rummet.. så vi valde en minivariant från ikea istället (60x40).. och det blev jättebra.. nu är rummet bra mycket luftigare!

Lite kul att Ikea hade (enligt mig) den snyggaste mindre modellen .. älskar de raka kanterna på porslinet..

Lycka till med projekten!
MVH Sandra

:)
 
Hej!

Får man fråga vad ni har satt in för högtalare?

Det kanske står någonstans i denna lååååånga tråd, men jag hittar det inte.

Otroligt snuggt badrun föresten.

/Jonas
 
Snigla skrev:
Hejsan!
Det blir kanonsnyggt härinne (därinne?) ja i ert badrum iaf! Vi kollade på ett liknande handfat innan.. de är jättesnygga! Men vi kände att vi hade ett för stort handfat innan och det tog över hela rummet.. så vi valde en minivariant från ikea istället (60x40).. och det blev jättebra.. nu är rummet bra mycket luftigare!

Lite kul att Ikea hade (enligt mig) den snyggaste mindre modellen .. älskar de raka kanterna på porslinet..

Lycka till med projekten!
MVH Sandra

:)

Tackar, tackar, handfatet var en av detaljerna som vi båda två sa "den ska vi ha".
Alla badrummets detajer har raka linjer utom toastolen, men den är snygg på sitt sett

// Git o Lars

 
Jonas_H skrev:
Hej!

Får man fråga vad ni har satt in för högtalare?

Det kanske står någonstans i denna lååååånga tråd, men jag hittar det inte.

Otroligt snuggt badrun föresten.

/Jonas
Tack för det! Högtalarna är köpta på Jula, vi råkade springa förbi en hylla och där låg de endast 299:-/paret max effekt 180W ;)


// Git o Lars
 
Git o Lars Lindström skrev:
Tack för det! Högtalarna är köpta på Jula, vi råkade springa förbi en hylla och där låg de endast 299:-/paret max effekt 180W ;)


// Git o Lars
:surprised: Billigt!
Tur att vi har fått Jula till norra delarna :D Förväntar mig en utvärdering av dessa sedan eftersom min sambo vill ha högtalare i badrummet... men jag tycker det är nog så dyrt, men jag kan nog lägga 300 spänn paret på det
 
jennyn_ skrev:
:surprised: Billigt!
Tur att vi har fått Jula till norra delarna :D Förväntar mig en utvärdering av dessa sedan eftersom min sambo vill ha högtalare i badrummet... men jag tycker det är nog så dyrt, men jag kan nog lägga 300 spänn paret på det
Jadå, en utvärdering kan du få redan nu, men först så måste jag nog tala om hur jag byggt upp ljudsystemet, från en dator i ett annat rum i huset har vi dragit VP-rör med förlängningskabel till ett av högskåpen i badrummet, se bild, sedan går VP-röret vidare till takhögtalarna.
I högskåpet har vi satt Logitech Z-3e högtalarsystem, kostar ca:750:- på Kjell &Co, vi klippte bort original högtalarna och ersatte dessa med takhögtalarna kvar blev det en bashögtalare med sladdanluten fjärrkontroll (på och av samt volymkontroll).
Nu kan vi efter som vi har bredband, lyssna på radio med perfekt ljud, sätta på en skön cd, eller lyssna på mp3 låtar, men det går även bra att koppla en mp3-spelare direkt till högtalarsystemet, för att till exempel lyssna på en mp3-bok (det provade jag idag).

Nu till utvärderingen: kanon nöjd, ett helt underbart ljud.


// Git o Lars


 
Här är bilden
 
  • Hgtalare_2_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Igår så kom elektrikern, tråddragning och koppling till badkaret är klart, dock fortfarande ingen el kopplad, men fronten och sidan har vi fått på plats.

// Git o Lars
 
  • Badkar_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.