92 774 läst · 247 svar
93k läst
247 svar
Nytt badrum av hantverkare. Känns riktigt dåligt gjort.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 259 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 259 inlägg
Sådär kan det bli om man tvingar ner folien för hand utan skärmall, i värsta fall genom att "snitta" duken lite för att få ner den. Så ser det faktiskt ut som man gjort. Inte förvånad då manschetter också ser ut att saknas på rörgenomföringarna.Paul-Staffanstorp skrev:Glömde skriva detta men så ser det faktiskt ut... jag kan inte tyda att där finns någon manschett alls faktiskt.
Dessutom begriper jag inte hur man lyckas få så mycket veck för när man har manschetten och folien på plats och sen skär ut efter mallen till brunnen och trycker ner klämringen så är ju både manschett och folie töjbara vilket gör att de formar sig efter cirkeln...
Däremot föredrar jag skruvbara klämringar för jag tycker det blir bättre och är fräschare för det är mindre möjlighet för smuts att fastna...
WC-lådan och de inbyggda rörkopplingarna ska vi inte tala om, men det kanske inte var färdigt på bilden:x
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Det ser ju ut som det är två olika dukar... en sticker fram på sina ställen nedanför klämringen men den ovanför klämringen ser ju ut att sluta innan klämringen... och där är ju klara snitt i duken...
Så här får det bara inte se ut !!
Fan vad dåligt !!
Kan svära på att om TS hittat detta företaget på BKR så är det möjligtvis så att svensken som står bakom företaget har gått kurserna så han fått medlemsskapet i BKR...
MEN...hans polacker eller vad det nu var har knappast gått en våtrumskurs överhuvudtaget och än mindre LIPs kurs i hur man arbetar med deras produkter...!
Punkt
Fan vad dåligt !!
Kan svära på att om TS hittat detta företaget på BKR så är det möjligtvis så att svensken som står bakom företaget har gått kurserna så han fått medlemsskapet i BKR...
MEN...hans polacker eller vad det nu var har knappast gått en våtrumskurs överhuvudtaget och än mindre LIPs kurs i hur man arbetar med deras produkter...!
Punkt
Drog ut tvättmaskinen och fota:
Handdukstorken:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Handdukstorken:
Logga in
Skapa konto
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 259 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 259 inlägg
Nja, jag tror att det är skugga från blixten/klämringen som lurar ögat. Jag kan bara se en duk och det verkar INTE vara brunnsmanschetten.Paul-Staffanstorp skrev:Det ser ju ut som det är två olika dukar... en sticker fram på sina ställen nedanför klämringen men den ovanför klämringen ser ju ut att sluta innan klämringen... och där är ju klara snitt i duken...
Fan vad dåligt !!
Punkt
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Personligen vägrar jag vara medlem i BKR och betala deras löner då de inte har bättre koll på vad det är för tomtar de utfärdar certifikat till.
Själv har jag gått de två kurserna hos BKR och fått godkänt på dessa...
Sedan har jag gått steg 3 kursen hos ett par olika leverantörer av tätskiktsmaterial och har fått godkännande av dessa, bl.a LIP...
Pratar man med de flesta försäkringsbolagen så kräver de sällan att man ska vara medlem i BKR eller någon annan intresseorganisation.
Det som krävs är att det utförs fackmässigt och de rekommenderar alltid att fotodokumentera.
Själv har jag gått de två kurserna hos BKR och fått godkänt på dessa...
Sedan har jag gått steg 3 kursen hos ett par olika leverantörer av tätskiktsmaterial och har fått godkännande av dessa, bl.a LIP...
Pratar man med de flesta försäkringsbolagen så kräver de sällan att man ska vara medlem i BKR eller någon annan intresseorganisation.
Det som krävs är att det utförs fackmässigt och de rekommenderar alltid att fotodokumentera.
Renoverare
· Skåne
· 8 522 inlägg
Jo men det är ju så att övriga i företaget som jobbar med detta också ska ha gått kurser om hur man hanterar och arbetar med produkterna, men så verkar verkligen inte fallet vara... tyvärrp2h skrev:
På dina nyaste bilder ser man inga rörmanschetter då de redan dolt det med täckbrickor.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 259 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 259 inlägg
Har du bilder innan man monterat på de utanpåliggande installationerna, dvs på tätskiktet med rören som sticker ut, ev med kaklet på. Dvs samma som de tidigare bilderna med rörstumpar som sticker ut men tagna lite närmare. Om du saknar närbilder kanske du kan delförstora om du har bildorginalen tillgängliga.p2h skrev:
Har dem bara med mobilkamera. Har zoomat på dem:Thomas59 skrev:Har du bilder innan man monterat på de utanpåliggande installationerna, dvs på tätskiktet med rören som sticker ut, ev med kaklet på. Dvs samma som de tidigare bilderna med rörstumpar som sticker ut men tagna lite närmare. Om du saknar närbilder kanske du kan delförstora om du har bildorginalen tillgängliga.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bilderna är tagna samma dag.
Inget annat än att detta bolaget får riva ut allt och göra om från början hade jag accepterat. Jag kan bara be dig att läsa in dig på denna tråden och förbereda dig på diverse juridiska äventyr om inte firman vill ta sitt ansvar rakt av utan krusiduller..
http://www.byggahus.se/forum/badrum/135302-mitt-badrum-ett-fuskbygge.html
http://www.byggahus.se/forum/badrum/135302-mitt-badrum-ett-fuskbygge.html
Verkligen illa. Om inte företaget går med på att göra om allt från grunden (och rätt den gången), så borde de banne mig förtjäna näringsförbud!
Men såhär är det tyvärr i Stockholmstrakten; efterfrågan på duktig arbetskraft är större än tillgången, så vilka klåpare som helst kan leka hantverkare och ändå få fullt med jobb.
Men såhär är det tyvärr i Stockholmstrakten; efterfrågan på duktig arbetskraft är större än tillgången, så vilka klåpare som helst kan leka hantverkare och ändå få fullt med jobb.