hammarband skrev:
Hej Thomas,

Den som ändå hade rinnande vatten i köket....  :-/

Själv väntar jag på bänkskivorna innan jag kan sätta diskhon och koppla in vatten. Det känns som vi håller hela  snabbmat och engångs-artikel-industrin under armarna just nu. Diskning sker i badrummet, under pistol-hot.

Starkt jobbat förresten, det var ett tag sedan du postade något så jag trodde du var klar :)
Går inte så fort när man har svågern att göra de stora grejerna och han är upptagen med att bygga sitt garage. Men det går framåt iaf, bara fläkten kan komma upp så man kan använda köket fullt ut.
 
Ett litet tips, sätt en skåplucka där micron står, bara att öppna när den ska användas, så gjorde vi och det funkar klockrent ;)
 
Kan bara hålla med "Guns".. iaf om ni inte använder micron väldigt ofta/länge. Vi har gjort likadant och gömt micron i ett skåp och det blev finfint.
 
ThomasLindgren skrev:
Ugnar, ska fixa en monteringsram till micron, se om det finns någon som passar eller om man får tillverka en själv.
Vi har funderingar på en inbyggnadsmicro i framtiden, men kommer sätta vår gamla i skåpet sålänge; på samma sätt som du har satt din.

Jag funderar på att köpa en skåpslucka och ta ut ett hål med handöverfräsen. Det är enklare att få en snygg kant med den än med sticksågen tror jag.
 
Att fräsa ut ventilationsgaller med överhandsfräsen är inga större problem.
Denna frästa jag ut med endast paralellanslag till hjälp..
Efter lite vit färg så märks det inte att den är där.
 
  • galler.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Riktigt bra jobbat.


Hur gjorde du med vattnet till radiatorerna, har du flyttat ut det när du reglat ut väggen eller gjort nåt annat trix, har samma problem på ett par ställen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.