Bosanac skrev:
Vad var problemet ?
Jag menar,man kan inte riktigt se deras finish,så jag vill be dig att vara lite mer konkret vad du tänker på ?
Jodå, det är allt från lampknappar, eluttag och spottar till installationer i elcentralen som är utan finish. Slarv med underarbetet inför putsningen.

Rörmokaren tänkte inte till på flera ställen så då får man en massa inspektionsluckor där man inte vill ha dem. Eller rördragningar där man inte tänkt sig.

• Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
Hmm, ni kör alltså vanligt tegel och inte beklädnadstegel, jag tycker det tar så mycket av ytan att tegla en "stenvägg".

Var är det ni bygger någonstans?

• Gilla
helder
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Hmm, ni kör alltså vanligt tegel och inte beklädnadstegel, jag tycker det tar så mycket av ytan att tegla en "stenvägg".

Var är det ni bygger någonstans?
Beklädnadstegel känns lite klent. Rejält ska det vara!

Vi bygger i västra delen av Skåne.

Mainstream skrev:
Jodå, det är allt från lampknappar, eluttag och spottar till installationer i elcentralen som är utan finish. Slarv med underarbetet inför putsningen.

Rörmokaren tänkte inte till på flera ställen så då får man en massa inspektionsluckor där man inte vill ha dem. Eller rördragningar där man inte tänkt sig.
Jag har nyligen byggt hus i hemlandet. Stenhus. Grabbarna där nere har gjort fantastisk jobb. Är mer en nöjd,fast såg det bara på bilderna. Åker snart på semester så jag ska se live. Farsan har varit ansvarig för bygget,menar " supervisor " ...
Har massa bilder hur har de byggt under tiden.

PS-I år gjorde vi klart övervåningen. Eftersom den var oinredd. Nu är det klart och jag är mest imponerad med jobbet i badrummet.

Redigerat:
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Västra Skåne är rätt stort =)

Bor för tillfället i Lund men har för avsikt att bygga nytt i Gislövs Läge strax öster om Trelleborg.

Mainstream,har du kanske några bilder på badrummet ? Jag menar under bygget ?

Bosanac skrev:
Mainstream,har du kanske några bilder på badrummet ? Jag menar under bygget ?
Hoppas kunna lägga upp lite bilder på det så småningom.

• Gilla
Bosanac
  • Laddar…
Mainstream skrev:
Hoppas kunna lägga upp lite bilder på det så småningom.
Tänkte bara kolla om man gör i Bosnien samma som i Sverige när man pratar om badrummet. Eftersom i Bosnien är bara stenhus ( block ) som gäller.

Värme-anläggningen är så gott som klar nu. Solfångarna är inkopplade och tanken värms upp fint. Displayen bjuder på en översikt över systemet.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• image.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
helder och 3 till
  • Laddar…
Coolt värmesystem 😄
Du ska inte isolera rören med tanke på värmeförluster och kondens?

Mainstream skrev:
[bild]
Försök om det är möjligt att skydda isoleringen på dina rör som är synliga uppe på taket. En del fåglar kan ibland få för sig att hacka och riva i isoleringen. Även solen "sliter" på ytskiktet som med tiden kan bli skört...

En lite plåthuva eller likvärdigt skulle skydda bra och förlänga livslängden.

• Gilla
helder
  • Laddar…
weyk skrev:
Coolt värmesystem 😄
Du ska inte isolera rören med tanke på värmeförluster och kondens?
Diskuterade det med rörmokaren. Vi kom fram till att vi börjar utan (utom då för solfångarnas rör). Är ju så mycket snyggare med synliga rör! Hela installationen står i garaget som har samma isolering som resten av huset och också kommer värmas upp. Så värmeförlusterna blir inte några förluster i praktisk mening. Kondensen har jag sämre koll på, får helt enkelt utvärdera över tid.

roli skrev:
Försök om det är möjligt att skydda isoleringen på dina rör som är synliga uppe på taket. En del fåglar kan ibland få för sig att hacka och riva i isoleringen. Även solen "sliter" på ytskiktet som med tiden kan bli skört...

En lite plåthuva eller likvärdigt skulle skydda bra och förlänga livslängden.
Tack, bra tips!

Nu har vi haft målaren på besök för att snygga till alla missar från övriga hantverkare. Lister, eluttag och lampknappar ser nu bra ut. Tror nästan han har trollat lite!

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
Fint golv måste jag säga! Hela huset verkar bli ett ståtligt bygge.

• Gilla
Mainstream
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.