150 158 läst · 282 svar
150k läst
282 svar
Nybygge murat med lertegelblock
Vikdörrarna från Schüco kommer på plats. Bredden på båda partier är 3.3 meter. En liten bit av plattan tas bort för att få lagom höjd på tröskeln i förhållande till golvet inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hur tätas det nedåt? Så att vatten som rinner på glaset inte kommer in under karmen eller ner i lecastenen, ser ingen plåt på plats.....
Finns det uttag i karmen för en plåt? eller skulle den varit monterad innan karmmontage?
Finns det uttag i karmen för en plåt? eller skulle den varit monterad innan karmmontage?
Ser ut att bli ett fantastiskt fint hus 😃!
Verkligt kul tråd att följa dessutom, underhållande så väl som informativ! Fortsatt lycka till!
Verkligt kul tråd att följa dessutom, underhållande så väl som informativ! Fortsatt lycka till!
Väldigt intressant bygge, trevligt att du tar så mycket bilder på de olika arbetsmomenten.
Jag har aldrig sett denna typ av väggkonstruktion förut. Vad blir det för tjocklek samt U-värde på den färdiga väggen?
Jag har aldrig sett denna typ av väggkonstruktion förut. Vad blir det för tjocklek samt U-värde på den färdiga väggen?
En eloge för alla bilduppdateringar och detaljer.
Jag skulle också föredragit spalt mellan tegel och stomme, trots att jag inte är byggare.
Jag skulle också föredragit spalt mellan tegel och stomme, trots att jag inte är byggare.
Tack så mycket. Väggkonstruktionen är väldigt vanlig i framförallt Tyskland i olika varianter. Min vägg blir 51 cm tjock och har ett U-värde på 0.21. Väggen består av fasadtegel (108mm), luftspalt (27mm), Porotherm T8 (365mm), puts (ca 8mm).BosseBatong skrev: