24 853 läst · 190 svar
25k läst
190 svar
" Nya Blocket åsikter "
Ha ha nu har du blivit flyttad till en mer avancerad robot! Fortfarande svar på helt fel saker, annonsen var ju redan publicerad...P Paxman skrev:
Enda chansen att det där skulle vara en människa är en extraknäckande politiker, men de behöver väl knappast dryga ut kassan med sådana skitjobb som kundtjänst...
Så här menar du?T Troberg skrev:Jag stör mig på att man inte kan välja ett godtyckligt geografiskt urval längre. Beroende på var man bor så kan det mycket väl vara att man vill plocka bort något angränsande län och lägga till något län som inte är angränsande.
Ska man bara köpa stuff som kan skickas med posten, så spelar det väl ingen roll, men säg att man, som jag, tittar på motorcyklar, då spelar det stor roll.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 138 inlägg
Beror på ens referensramar och vad man ska ha.
Marksten kan jag tänka mig i grannkommunen, men kanske inte i Kristianstad 1.5h bort.
Små prylar för någon hundralapp, bara om de finns i kommunen eller de som ligger på vägen till jobb.
En stor fin snickerimaskin för ett bra pris kan jag tänka mig lägga en hel dag tur och retur.
Men visst, jag har haft folk som kört från Kristianstad för att köpa en uppsättning fälgar för 400kr.
Marksten kan jag tänka mig i grannkommunen, men kanske inte i Kristianstad 1.5h bort.
Små prylar för någon hundralapp, bara om de finns i kommunen eller de som ligger på vägen till jobb.
En stor fin snickerimaskin för ett bra pris kan jag tänka mig lägga en hel dag tur och retur.
Men visst, jag har haft folk som kört från Kristianstad för att köpa en uppsättning fälgar för 400kr.
Har en ganska enkel laptop, den funkar bra till det mesta.
Men när jag går ut på Blocket blir den seg som sirap, prosessorfläkten går upp i högvarv, klickar man på ett val, tar det 5-10 sek innan det händer nått.
Vad är det som gör Blocket så krävande ??
Men när jag går ut på Blocket blir den seg som sirap, prosessorfläkten går upp i högvarv, klickar man på ett val, tar det 5-10 sek innan det händer nått.
Vad är det som gör Blocket så krävande ??
Det är lite märkligt.
Blocket fortsätter att samla lägsta bottenbetyg, får typ 2 st i veckan, och inga alls bättre, vecka efter vecka. Och det har pågått länge.
https://se.trustpilot.com/review/www.blocket.se
Är det inte lite konstigt att en sådan här site inte tar tag i problemen?
Jag för min del misstänker fortfarande att ägarna till blocket planerar en exit, nu handlar det bara om att krama ur de sista slantarna, sen låta skiten gå i konkurs ...
Jag har inte satt in en annons på flera år nu, det blev ju rent av omöjligt för flera år sedan. Och nu med "nya blocket" sen denna tråd startade, har jag inte ens kunnat kolla annonser.
Och ärligt talat, jag bryr mig inte.
...eller jo, lite .., blocket var ju bra för länge sedan, ett sådant där 'bra blocket', saknar jag förstås.
Blocket fortsätter att samla lägsta bottenbetyg, får typ 2 st i veckan, och inga alls bättre, vecka efter vecka. Och det har pågått länge.
https://se.trustpilot.com/review/www.blocket.se
Är det inte lite konstigt att en sådan här site inte tar tag i problemen?
Jag för min del misstänker fortfarande att ägarna till blocket planerar en exit, nu handlar det bara om att krama ur de sista slantarna, sen låta skiten gå i konkurs ...
Jag har inte satt in en annons på flera år nu, det blev ju rent av omöjligt för flera år sedan. Och nu med "nya blocket" sen denna tråd startade, har jag inte ens kunnat kolla annonser.
...eller jo, lite .., blocket var ju bra för länge sedan, ett sådant där 'bra blocket', saknar jag förstås.
Läst tråden och fått mig några goda skratt.
Jag tror inte att "Maria" var robot, däremot sätter jag mina stövlar på att "Maria" bor i Moldavien och tjänar 75kr/h
Jösses när Länstrafiken i Dalarna hade sin kundservice i Moldavien... skönt nog ligger den i Ludvika nu tror jag
Jag tror inte att "Maria" var robot, däremot sätter jag mina stövlar på att "Maria" bor i Moldavien och tjänar 75kr/h
Jösses när Länstrafiken i Dalarna hade sin kundservice i Moldavien... skönt nog ligger den i Ludvika nu tror jag
Måste säga att det är otroligt fascinerande på ett filosofiskt plan med människor vars beteende är omöjligt att urskilja från en maskin. En sorts omvänd AIF F_man skrev:
Men fruktansvärt frustrerande när man tvingas försöka interagera med dem.
Varför är normen att ha en kundtjänst som fungerar så undrar man? Det hade blivit enklare och billigare för alla att bara ha en robot som lägger på luren direkt när någon ringer in.
Håller med... jag tycker det generellt i samhället toppstyrs med direktiv och riktlinjer rätt mycket, speciellt i offentlig förvaltning.C cpalm skrev:Måste säga att det är otroligt fascinerande på ett filosofiskt plan med människor vars beteende är omöjligt att urskilja från en maskin. En sorts omvänd AI
Men fruktansvärt frustrerande när man tvingas försöka interagera med dem.
Varför är normen att ha en kundtjänst som fungerar så undrar man? Det hade blivit enklare och billigare för alla att bara ha en robot som lägger på luren direkt när någon ringer in.
Jag vet själv en del besked jag måste ge i mitt yrkesliv där jag själv inte håller med... då lägger jag åtminstone till några förklarande ord varför.
En del kollegor orkar inte och kör på enligt formulering från jurist/chef och då blir det robotlikt, en sorts skydd mot att bli utbränd tror jag.
C
civilingenjören
Medlem
· Sverige
· 664 inlägg
civilingenjören
Medlem
- Sverige
- 664 inlägg
Mikael_L skrev:Är det inte lite konstigt att en sådan här site inte tar tag i problemen?
Jag satt o kollade Blocket nyss och ramlade över denna.
En annonsör på Blocket, som ber om ursäkt för Blockets usla hantering av mail, i en annons på just Blocket!
De ber intressenterna skriva till dem vid sidan av Blockets egen kontakttjänst eftersom Blocket själv inte fixar det.
Detta måste vara det lägsta betyg man kan få!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder