Nonkan skrev:
Som sagt tidigare så är det skyddskretsen i Li-ionbatterierna som drar lite ström. Inte mycket, men rekommendationen är underhållsladdning. Det som kan hända är att batteriet har för lite ström kvar för att vara säkert att ladda efter vinterförvaring, och då stänger det ner sig.
Och samtidigt skall ju inte Li-Ion vara fulladdade vid lagring enligt tillverkarna, endast ca. 60%.
 
På min kartong till Hondas står det ett datum som visar när den senast måste packas upp och laddas. I dec i år tror jag det stod.
 
MattisH skrev:
På min kartong till Hondas står det ett datum som visar när den senast måste packas upp och laddas. I dec i år tror jag det stod.
Men då har du ju en tid till på dig :D
 
Får upp en tejpbit i månaden :p
 
Många tejpbitar blir det.... :D
 
Bara 8, snart är det jul igen.
 
Har en slänt där min 230 har problem, klipparen skall vända i slänten och om det är blött slirar den och kommer utanför slingan. Såg att 330 klarar mer lutning, läste att den hade starkare motorer. Någon som vet om den även har bättre däck som kan avhjälpa mitt problem?
 
JonasiGbg skrev:
Bredare hjul på din 230 kanske kan hjälpa?

[länk]

plus ev nya framhjul? [länk]

Ajaj, var nog lite för snabb där - det är 220 som har lite smalare bakhjul än 230 och det är dom som man kan "uppgradera" till bredare, sorry...
 
Ska lämna in min 230 på service. Är det någon som har erfarenhet av service i Stockholmsområdet? Någon som kan rekommenderas?
 
Rottan skrev:
Sen med den senaste uppdateringen på 305 kan man göra 2 st fjärrsläpp, så så sätt borde det inte vara några problem.
Finns det en ny mjukvaruversion till 305:an? Vilket nummer i så fall? 2 fjärrsläpp kommer jag ha nytta av.
 
En del återförsäljare anger maximal lutning vid gränskabeln 10% för nya Automower 320, stämmer det? I min värld framstår det som ofattbart dåligt, vad är poängen med att klara 45% lutning om den inte gör det över hela gräsmattan. Eller har alla med robotklippare helt plana tomter?
 
Dave R skrev:
En del återförsäljare anger maximal lutning vid gränskabeln 10% för nya Automower 320, stämmer det? I min värld framstår det som ofattbart dåligt, vad är poängen med att klara 45% lutning om den inte gör det över hela gräsmattan. Eller har alla med robotklippare helt plana tomter?
Detta gäller i princip alla robotklippare, de hinner inte bromsa i en nerförsbacke om det lutar för mycket och riskerar då glida över begränsningskabeln.
 
legion skrev:
Detta gäller i princip alla robotklippare, de hinner inte bromsa i en nerförsbacke om det lutar för mycket och riskerar då glida över begränsningskabeln.
Märk väl att det främst är om det lutar ut från klippområdet vid begränsningskabeln som det kan bli problem, lutar det i linje med den eller in mot klippområdet blir problemet mindre då maskinen i alla fall inte lämnar området.
 
Någon som vet vad "elektronikfel (501)" betyder på en 305:a.
Har hänt 2 ggr nu när den stå i laddaren och jag öppnar luckan. Måste bryta strömmen för att få igång den igen.
Är garanti, har bara haft den 1 mån. Men vore kul att veta vad för fel den uppger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.