Jag söker förslag på häcktyp.
Jag vill få bort detta staket och ha en häck istället. Jag får inte ha den högre än 80 cm hög 6m in från korsningen så den behöver vara lättklippt. Den skall vara tät i växten, vara grön och inte blomma värst mycket. Några förslag?
Jag vill få bort detta staket och ha en häck istället. Jag får inte ha den högre än 80 cm hög 6m in från korsningen så den behöver vara lättklippt. Den skall vara tät i växten, vara grön och inte blomma värst mycket. Några förslag?
Vill du ha något som är säkrare än stängslet för att hålla ute/inne folk finns ju alltid Berberis. 
80 cm - räcker verkligen 6 m? 10 m på var sida hörnan - såvida det inte finns trottoir som får inräknas i de 10 metrarna.
Efter de 8 m + 2 m trottoir har jag hög häck på ena hörnsidan - på andra sidan utan trottoir börjar höga häcken efter 10 m.
Jag har bok som är snygg även på vintern.
Efter de 8 m + 2 m trottoir har jag hög häck på ena hörnsidan - på andra sidan utan trottoir börjar höga häcken efter 10 m.
Jag har bok som är snygg även på vintern.
6m för 30kmh eller lägre. 10m för över 30 kmh så det är beroende på hastighetsbegränsningen.
Låter som liguster som du redan fått förslag påN Niclas Jergard skrev:

Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 040 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 27 040 inlägg
Finns också en lågväxande liguster som heter 'Lodense'. I och med att den växer svagare än vanlig liguster kan den vara lämplig om du vill hålla häcken max 80 cm hög. Mindre klippjobb helt enkelt.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Mest lästa artiklarna
Tjänster
Populärt i forumet
-
Stängsel runt tomt med uppsättning = asdyrt!!
Trädgård allmänt -
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Trädgård allmänt -
Stängsel på kuperad tomt
Trädgård allmänt -
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Trädgård allmänt -
Hur hantera inkommande dagvatten från obebyggda tomter?
Trädgård allmänt