Skärmdump av ett e-postmeddelande där Verktygsboden svarar på en fråga om en svetsfunktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad ska man säga... 😆
 
  • Haha
  • Gilla
fsn och 2 till
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[bild]

Vad ska man säga... 😆
Fråga om du kan få prata med Ted Berglund, han har ju ändå satt sitt namn i pant på försäkran om överensstämmelse. Han borde ju veta med tanke på att han faktiskt är personligt ansvarig med sin underskrift (fast det vet han kanske inte).
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Man undrar ju varför de har möjlighet att ställa frågor om den som tar emot frågan inte kan skicka den vidare till någon som kan svara..
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Man undrar ju varför de har möjlighet att ställa frågor om den som tar emot frågan inte kan skicka den vidare till någon som kan svara..
Det finns snart ingen kundservice värt namnet
 
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Man undrar ju varför de har möjlighet att ställa frågor om den som tar emot frågan inte kan skicka den vidare till någon som kan svara..
Jag är inte säker på att Verktygsboden har nån som kan svara oavsett hur vidarekopplad du är. Skulle du ringa tex ESABs support och ställa samma fråga så skulle du troligtvis få samma svar från kundtjänsten om det inte gick att läsa sig till i ett datablad.
 
Nu kom svaret, de hade kontaktat fabriken som tillverkar dem och frågat.
De har mycket riktigt PFC...
 
  • Gilla
fsn och 1 till
  • Laddar…
F
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nu kom svaret, de hade kontaktat fabriken som tillverkar dem och frågat.
De har mycket riktigt PFC...
Fantastiskt vilken usel koll dom har. Du borde tipsa om att skriva det i specifikationen, det är ett säljargument värt att nämna.
 
Själv brukar jag börja med manualen. Står på idan 10 att den har PFC energilagringsinduktor.

Att kundtjänst inte har sådan detaljkunskap med tanke på sortimentbredden är ju egentligen inte konstigt.
Så attf rågan behöevr skickas vidare för deras räkning tycker jag faktiskt är förståligt.

Eltekniskt schema och uppmärkt explosionsritning kopplade till manuell om PFC energilagringsinduktor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M mojjen skrev:
Själv brukar jag börja med manualen. Står på idan 10 att den har PFC energilagringsinduktor.

Att kundtjänst inte har sådan detaljkunskap med tanke på sortimentbredden är ju egentligen inte konstigt.
Så attf rågan behöevr skickas vidare för deras räkning tycker jag faktiskt är förståligt.

[bild]
Själv brukar jag börja med att läsa tråden... 😉

Inlägg #12;
Elektronisk kretsschema med markeringar och text som refererar till PFC (Power Factor Correction).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
mojjen och 2 till
  • Laddar…
F
M mojjen skrev:
Själv brukar jag börja med manualen. Står på idan 10 att den har PFC energilagringsinduktor.

Att kundtjänst inte har sådan detaljkunskap med tanke på sortimentbredden är ju egentligen inte konstigt.
Så attf rågan behöevr skickas vidare för deras räkning tycker jag faktiskt är förståligt.

[bild]
Nu är ju PFC mer än en induktor. Man ja, det är konstaterat sen rätt länge att den faktiskt har PFC. Det som är spännande är som sagt att Verktygsboden inte vet det.
 
  • Gilla
mojjen
  • Laddar…
M mojjen skrev:
Själv brukar jag börja med manualen. Står på idan 10 att den har PFC energilagringsinduktor.

Att kundtjänst inte har sådan detaljkunskap med tanke på sortimentbredden är ju egentligen inte konstigt.
Så attf rågan behöevr skickas vidare för deras räkning tycker jag faktiskt är förståligt.
Hej mojjen

PFC som betyder Power Factor Correction handlar om faskompensering, och innebär att man försöker se till att grundtonens (50 Hz) ström och spänning ligger i fas.

Det finns två grundtyper, aktiv och passiv PFC.

Den aktiva PFC är betydligt bättre på att faskompensera och klarar dessutom att klara ett större inspänningsområde och att reducera övertoner i strömmen och sitter i de flesta switchade nätdelar idag.

Dock ger dessa switchade nätdelar ifrån sig rester av switchningen i form av switchbrus i frekvensområdet 2-150 kHz

Här hittar ni en beskrivning; “What is Power Factor Correction?”
https://www.sunpower-uk.com/glossary/what-is-power-factor-correction/
 
  • Gilla
avh67f och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Själv brukar jag börja med att läsa tråden... 😉

Inlägg #12;
[bild]
gjorde jag men inte hela:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.