20 880 läst · 296 svar
21k läst
296 svar
Ny bild från bygget
Slutbesiktning på fredag...
Värmepumpen på väg att bli installerad.
Krönlist ovanpå köksskåpen.
Värmepumpen på väg att bli installerad.
Krönlist ovanpå köksskåpen.
Så var slutbesiktningen avklarad och det gick bra. Det känns skönt att veta att det inte finns några allvarliga fel på huset. Allt entreprenadarbetet var inte färdigt, en del saker ska göras om och det blev en lång lista på åtgärdspunkter. Ungefär som väntat.
Besiktningsmannen var jättebra och lyssnade på alla mina synpunkter. En del tog han med i protokollet och andra avfärdade han som struntsaker.
Nu är det städning och lite uppackning som gäller och nästa helg går stora flyttlasset.
Huset börjar kännas som ett hem.
Besiktningsmannen var jättebra och lyssnade på alla mina synpunkter. En del tog han med i protokollet och andra avfärdade han som struntsaker.
Nu är det städning och lite uppackning som gäller och nästa helg går stora flyttlasset.
Huset börjar kännas som ett hem.
Tackar!MC skrev:
"Byggstädning" ingår. Det innebär att de sopar bort det värsta. Resten fixar vi själva - det blir billigare så.
Formellt sett har entreprenören två månader på sig att rätta till felen och så länge tänker vi inte vänta med att flytta in. Nu kommer det troligtvis gå betydligt snabbare än så men det blir nog så att det finns lite grejer kvar att fixa när vi flyttat in.
Värderingsmannen var på besök idag. Det ska bli väldigt spännande att höra vad han kommer fram till. Så där i förbifarten nämnde han en summa som är löjligt stor.
Nu har vi börjat bo i huset. I natt var första natten vi sov i huset.
Ingen lägenhetsgranne som skvalar i duschen kl 12 på natten eller går upp och pissar kl 4 på morgonen, inga hundar som skäller, ingen TV eller väckarklocka som låter genom väggarna och inga svärmorssnarkningar.
Tyst, lungt och skönt.
På morgonen möttes jag av fågelkvitter när jag steg ut genom dörren. Var bara tvungen att stanna till en stund och njuta.
Ingen lägenhetsgranne som skvalar i duschen kl 12 på natten eller går upp och pissar kl 4 på morgonen, inga hundar som skäller, ingen TV eller väckarklocka som låter genom väggarna och inga svärmorssnarkningar.
Tyst, lungt och skönt.
På morgonen möttes jag av fågelkvitter när jag steg ut genom dörren. Var bara tvungen att stanna till en stund och njuta.
GRATTIS GF till inflyttningen!!!!
Jag njuter fortfarande varje dag vi bor i huset. Och det blir ju bara bättre och bättre!
Ååååååhhhh... tänk på sommaren när man stiger upp på morgonen och tar sitt morgonfika ute i solen. Fåglarna kvittrar och fjärilar som flyger med den varma vinden.... *längtar*
Jag njuter fortfarande varje dag vi bor i huset. Och det blir ju bara bättre och bättre!
Ååååååhhhh... tänk på sommaren när man stiger upp på morgonen och tar sitt morgonfika ute i solen. Fåglarna kvittrar och fjärilar som flyger med den varma vinden.... *längtar*