Slutbesiktning på fredag...

Värmepumpen på väg att bli installerad.
20030217-1.jpg

Krönlist ovanpå köksskåpen.
20030217-4.jpg

Så var slutbesiktningen avklarad och det gick bra. Det känns skönt att veta att det inte finns några allvarliga fel på huset. Allt entreprenadarbetet var inte färdigt, en del saker ska göras om och det blev en lång lista på åtgärdspunkter. Ungefär som väntat.
Besiktningsmannen var jättebra och lyssnade på alla mina synpunkter. En del tog han med i protokollet och andra avfärdade han som struntsaker.

Nu är det städning och lite uppackning som gäller och nästa helg går stora flyttlasset.

Huset börjar kännas som ett hem.

Va äckligt fort det går... ;)

Förresten...posta listan på nedslag. Sånt är intressant.

General Failure skrev:
Nu är det städning och lite uppackning som gäller och nästa helg går stora flyttlasset.
- Ingår inte slutstädning i entreprenaden?
- Kommer ni bo där medan de rättar till felen, eller hinner de fixa det under veckan?

Grattis till huset!

MC skrev:
- Ingår inte slutstädning i entreprenaden?
- Kommer ni bo där medan de rättar till felen, eller hinner de fixa det under veckan?

Grattis till huset!
Tackar!

"Byggstädning" ingår. Det innebär att de sopar bort det värsta. Resten fixar vi själva - det blir billigare så.

Formellt sett har entreprenören två månader på sig att rätta till felen och så länge tänker vi inte vänta med att flytta in. Nu kommer det troligtvis gå betydligt snabbare än så men det blir nog så att det finns lite grejer kvar att fixa när vi flyttat in.

KarlXII skrev:
Va äckligt fort det går... ;)
Det kan ju diskuteras. Man förstår de som väljer modulhus för att det går så snabbt att få det klart.
Det kan aldrig gå snabbt nog... ;)

[

Huset börjar kännas som ett hem. [/quote]

Grattis till ett jättefint hus! Man blir onekligen lite avundsjuk...

Jag är fortfarande intresserad av anmärkningarna... :)

KarlXII skrev:
Jag är fortfarande intresserad av anmärkningarna... :)

Hav tålamod. Jag tänkte ge de inblandade en chans att åtgärda anmärkningarna innan jag presenterar dem.

Ska försöka... :)

Värderingsmannen var på besök idag. Det ska bli väldigt spännande att höra vad han kommer fram till. Så där i förbifarten nämnde han en summa som är löjligt stor.

Grattis till ett jättefinthus.
Ska bli kul att se kort när det är möblerat ;)

Man blir ju lite avundsjuk.Än har vi en lång väg kvar.

Nu har vi börjat bo i huset. I natt var första natten vi sov i huset.
Ingen lägenhetsgranne som skvalar i duschen kl 12 på natten eller går upp och pissar kl 4 på morgonen, inga hundar som skäller, ingen TV eller väckarklocka som låter genom väggarna och inga svärmorssnarkningar.
Tyst, lungt och skönt.
På morgonen möttes jag av fågelkvitter när jag steg ut genom dörren. Var bara tvungen att stanna till en stund och njuta.

GRATTIS GF till inflyttningen!!!!

Jag njuter fortfarande varje dag vi bor i huset. Och det blir ju bara bättre och bättre! :)

Ååååååhhhh... tänk på sommaren när man stiger upp på morgonen och tar sitt morgonfika ute i solen. Fåglarna kvittrar och fjärilar som flyger med den varma vinden.... *längtar*

Det är bara att gratulera G.F!

När blir det Housewarming party hos er för alla trogna forumdeltagare?

(vi hjälper gärna till att spika upp de sista tapetvåderna...)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.