GF -> Jag måste bara få fråga - vilka innerdörrar är det ni har?? (märke & modell). Det lilla som skymtar av dem på sista bilderna (för det väl väl innerdörrar va?!) ser ut att vara samma typ som vi tänkt oss...
 
marge skrev:
GF -> Jag måste bara få fråga - vilka innerdörrar är det ni har?? (märke & modell). Det lilla som skymtar av dem på sista bilderna (för det väl väl innerdörrar va?!) ser ut att vara samma typ som vi tänkt oss...
Swedoor, modell Dagmar.
 
Si där ja! Precis dessa dörrar som vi tittat på! :D

Kul att se dem "live" i ett hus och inte bara på i en bygghandel! Du har inte lust att knäppa ett litet kort där man ser hela dörren?? ;)
 
marge skrev:
Du har inte lust att knäppa ett litet kort där man ser hela dörren??  ;)
Det kommer. I kväll kanske. Fast då blir jag ju tvungen att städa mer... ;)
 
Ojojoj! Verkligen ett kanonsnyggt hus! Det som vi planerar att bygga ser ganska precis likadant ut utvändigt... :) God smak! Usch vad avunsjuk man blir på er som är klara! Fast det är kul att planera sitt drömprojekt också! Än en gång, kanonsnyggt!
 
Bara för dig Marge:

20030312-1.jpg

20030312-3.jpg


Katter och golvvärme...
20030312-2.jpg


Och bara för att visa att jag inte är helt pedant:
20030312-4.jpg

Jag kan lägga upp ett schema som visar när vi inte är hemma och har lämnat dörren olåst. 8)
 
Åh tack snälla GF !!  :D
Dörrarna ser kanonsnygga ut! Nu behöver vi nog inte fundera mer, utan det blir helt klart dessa!!

Känns dörrarna robusta och bra föresten??

Champis ser ut att må som en kung på golvvärmen! Måste vara en katts dröm. Kan bara tänka mig hur våran lilla tjockis kommer att mysa när vårt golv är klart... I vinter har hon nämligen inte varit helt nöjd, vi hade inte mer än 14 grader inne på mornarna när det var som kallast ute (sommarstuga = nästan ingen isolering).
 
marge skrev:
Känns dörrarna robusta och bra föresten??
Mycket robusta och det är rejäl tyngd i dörrarna.
 
Perfekt! Det är ju just så man vill ha dem! :D
 
Tycker katten ser robust å fin ut jag...
 
lajbanson skrev:
Tycker katten ser robust å fin ut jag...
Mjau, det ligger något i det. Det syns inte riktigt på bilderna men han är dubbelt så stor som de flesta andra katter. Rejäl tyngd i honom också alltså.
 
Hallå generalen... har kameran gått sönder???
 
lajbanson skrev:
Hallå generalen... har kameran gått sönder???
Man kan väl säga så här att byggandet går inte lika snabbt längre. Men det kommer snart bilder på första rummet på övervåningen som börjar bli klart. Till helgen kanske...
 
Ja då så.... Inte för att jag är nån "såpa-slav" men man får inte lägga ner programmet utan att ha ett sista avsnitt ;D
 

Hmmmm....finns det verkligen ett absolut sista avsnitt i serien om att bygga hus? *ler*

Jag trodde att som husägare blir man aldrig färdig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.