Klarar vi inte 5% ränta OCH att amortera (något iaf) utan problem.. då ska vi flytta brukar jag säga till maken.

Jag bryr mig inte direkt om husvärdet/husmarknaden i övrigt.. 😳

Jag/vi har fortfarande betalt det jag/vi tyckte huset var värt för mig/oss när jag/vi köpte det och jag köpte inte dyrare än det jag hade råd med från början..

(den enda gången det är av någon vikt med husvärdet i pengar, är den dagen något oförutsett akut händer nån av oss... dödsfall, svår sjukdom, skilsmässa osv.

I övrigt är marknaden rörlig och inget att göra åt.

Lite störigt är det dock när elen kostar 600 öre dock.. det blir en stor förändring i boendeekonomin! Men den har fortfarande inget med mitt huslån att göra..

Nog för att man även där räknat in höjningar av elen (allt blir dyrare med åren). Men inte fasiken hade man räknat in en höjning på 550 öre direkt .. 😳 (när vi hade tre-års-avtal ,då , på 50 öre..). Så DEN "budgeten" sprack lite.. (men tack o lov har "räntetänket".. gett oss pengar till elen istället 👍 och ännumer tur när några dagar i "elpengar" faktiskt är nästan gratis! Jämnar ut lite iaf .. mot "topparna")

Kostar o ligga på topp! (och på botten med..)

P
Kentvirulent Kentvirulent skrev:
Det vi sett under 2022-2023 är ingen vanlig högkonjunktur. Det var en konsekvens av att USA ökade penningmängden med 30% och delade ut helikopterpengar till folket.
Vilket med all tydlighet visar att staten inte ska lägga sig i ett lands ekonomi.

P
Snigla Snigla skrev:
Klarar vi inte 5% ränta OCH att amortera (något iaf) utan problem.. då ska vi flytta brukar jag säga till maken.
Bäst, och tryggast, är att inte låna till sitt boende. Dvs spara pengar som behövs för att köpa en bostad.
Problemet med den ansatsen är att det inte är möjligt för de allra flesta pga skattesystemet.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.