Någon som är intresserad av ett 10-tal 2-vägs ojordade infällda Presto uttag från 60-talet? De bygger endas 15 mm som mest!! :) Och mkt billigare än Eljos och Elkos nya lågbyggda uttag! :)
 
Xanthy
läste i tråden att det inte var möjligt att byta centralen då den var inbygd i ett skåp
Jag bytte mitt skåp det satt inbygt i ett städskåp.
Jag slet bort mina gammla elskåp i städskåpet och sågade ur en bit av bakstycket.
Väggen såg mycket ojämn och risig ut då jag reglade upp med 16mm förlände alla vp rör.
Satte en ny fräch gipsskiva på bakväggen och drog genom alla vp rör i en utsågad ring.Därefter satte jag upp den nya hagercentralen
Har jag då jort fel?
 
Vad menar du skulle ha blivit fel, Xanthy?
 
Då var den på plats. Inte färdigt, men det lyser i huset iallafall :)
 
  • PICT5103.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ack så vackert =)

Även om den gamla centralen på nått sätt var vackrare så gillar jag det stilrena med en stor central full med dvärgbrytare, iaf när samtliga vippor står i samma läge.
 
DjAlbert skrev:
iaf när samtliga vippor står i samma läge.
Så småningom.. så småningom :)
 
blev ju bra, vad är tiduret för? motorvärmare?
varför har du inte hager JFB på andra raden också?
elmätaren får jag säga är bland de fulaste jag nånsin sett, helt konstig.
är det en ny fjärravläst?
 
Elmätaren är en Landis & Gyr, monterad strax efter semestern av Skellefteå Kraft. Tiduret blir för div. fönsterlampor, beskrivet i denna tråd:
http://www.byggahus.se/forum/el/106505-infaellnad-rot-dosa.html

Tanken var att köpa två Hager JFB, men det drog iväg lite så jag tog en Eldon som jag redan hade. Det får bli en Hager nästa gång ekonomin tillåter samt en dörr.
 
DjAlbert skrev:
Ack så vackert =)

Även om den gamla centralen på nått sätt var vackrare .
Kan man inte få automatsäkringar med porslinsvippor?

Prutte
 
Självklart missade jag dubbla nollskenor, så en del grupper i källaren får snällt vänta tills efter helgerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.