P paralun skrev:
Nejdå, i Europa finns det många forskare som står den gröna rörelsen nära och det gör att man är ultimativ samt kompromisslös rätt ner i avgrunden. IPCCs rapporter stödjer då de flesta länderna på jordklotet.
Och? Exakt vad vill du ha sagt med det?

De allra flesta förnekar INTE global uppvärmning, inklusive forskarkåren.

På vilket sätt skulle det tyda på egenintresse?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
Z Zodde skrev:
Så du överför det på majoriteten av världens forskare?🤣
Goddag yxskaft.
Det var du som drog in "uhjälp bistånd etc" i diskussionen :
Z Zodde skrev:
Well, min åsikt om forskarvärlden är den del allra allra flesta har
Det är knappast jag, utan de som framför konspirationsteorier om att forskare generellt drivs av egenintresse som har bevisbördan.

Jag tror också att de som jobbar med uhjälp bistånd etc också drivs av ett intresse av å hjälpa FRAMFÖR egenintressen…

De allra flesta människor jag känner är GENUINT intresserade av vad de jobbar med.

Bara ett fåtal säger de bara gör det för lönen…
Så slingra dig inte.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Det var du som drog in "uhjälp bistånd etc" i diskussionen
Jag drog in de SOM JOBBAR MED bistånd.

Och tror du en stor del av dessa gör det av egenintresse istf ett kall å hjälpa nödutsatta …
Ja då kan jag inte hjälpa dig.

Z Zodde skrev:
Och? Exakt vad vill du ha sagt med det?

De allra flesta förnekar INTE global uppvärmning, inklusive forskarkåren.

På vilket sätt skulle det tyda på egenintresse?
Jo men Europas miljöforskare är ju kompromisslösa och klarar inte av att diskutera kärnenergi.

Det är många på jordklotet som gärna skulle se att "väst" använde kärnenergi och sedan u-länder fossila bränslen. Men det vägrar ju Europas forskare som står miljörörelsen nära.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Dagsaktuellt exempel är ju flamman i Malmö.. inte mycket ideellt arbete i den ideella föreningen, men mycket bidrag fick dem fram tills förra veckan

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo en besynnerlig samling. Sen angånde IPCC så vill jordens u-länder ändra sammansättningen av forskare och det är nog Europas "forskarsekt" som byts ut.
Det visste jag inte. Intressant hur som.
Blir de lojala mot sina länder, som sannolikt inte har råd med "den gröna omställningen" eller sniffar de morgonluft och gynnar sina nya rika herrar istället?🤑

P paralun skrev:
Jo men Europas miljöforskare är ju kompromisslösa och klarar inte av att diskutera kärnenergi.

Det är många på jordklotet som gärna skulle se att "väst" använde kärnenergi och sedan u-länder fossila bränslen. Men det vägrar ju Europas forskare som står miljörörelsen nära.
Vad har miljöforskare med kärnenergi att göra?

D Daniel 109 skrev:
Vad har miljöforskare med kärnenergi att göra?
Jo mycket för att sänka jordens CO2 utsläpp......

Vad miljöforskarna generellt kommit fram till är att vi behöver sluta med att släppa ut koldioxid. Hur det ska gå till har inte med miljöforskning att göra.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.