15 099 läst · 338 svar
15k läst
338 svar
Norge vill klippa elkablarna till EU
Och? Exakt vad vill du ha sagt med det?P paralun skrev:
De allra flesta förnekar INTE global uppvärmning, inklusive forskarkåren.
På vilket sätt skulle det tyda på egenintresse?
Det var du som drog in "uhjälp bistånd etc" i diskussionen :Z Zodde skrev:
Så slingra dig inte.Z Zodde skrev:Well, min åsikt om forskarvärlden är den del allra allra flesta har
Det är knappast jag, utan de som framför konspirationsteorier om att forskare generellt drivs av egenintresse som har bevisbördan.
Jag tror också att de som jobbar med uhjälp bistånd etc också drivs av ett intresse av å hjälpa FRAMFÖR egenintressen…
De allra flesta människor jag känner är GENUINT intresserade av vad de jobbar med.
Bara ett fåtal säger de bara gör det för lönen…
Jo men Europas miljöforskare är ju kompromisslösa och klarar inte av att diskutera kärnenergi.Z Zodde skrev:
Det är många på jordklotet som gärna skulle se att "väst" använde kärnenergi och sedan u-länder fossila bränslen. Men det vägrar ju Europas forskare som står miljörörelsen nära.
Det visste jag inte. Intressant hur som.P paralun skrev:
Blir de lojala mot sina länder, som sannolikt inte har råd med "den gröna omställningen" eller sniffar de morgonluft och gynnar sina nya rika herrar istället?🤑
Vad har miljöforskare med kärnenergi att göra?P paralun skrev:
Vad miljöforskarna generellt kommit fram till är att vi behöver sluta med att släppa ut koldioxid. Hur det ska gå till har inte med miljöforskning att göra.
Liknande trådar
-
Hur fungerar det om man vill handla på postorder från Norge.Dom är ju inte med i eu så tillkommer tullavgifter
Information & Feedback -
Villa Strömma på klippan vid kanalen
Artikelkommentarer -
Nya maskiner, vill inte klippa kabeln?
El -
Lyfco 1750 vill inte klippa
Robotgräsklippare -
Husqvarna givna valet om man vill ha bra driftsäker klippare?
Gräsmatta