5 916 läst · 49 svar
6k läst
49 svar
Nödlösning - men sen då?
Jo, den kommer ju vakna till liv när du petar på den och sedan är det kört.. har du inte sett dokumentären? ( http://www.imdb.com/title/tt0078748/ )pink_painter skrev:
Mehn sluta nuh!!! Tänk på att jag är ensamstående med två småttingar....nu vägrar jag stoppa ner handen i brunnen!!! :x
Jag har enplans med källare (och kallvind). Jag vet att det är avluftning inblandat, hade t.o.m. en tråd med bilder om det i våras, för jag har varit uppe på kallvinden och kollat.nino skrev:
Redigerat:
titta i rummet rakt under badrummet, oftast går stammen ner där och vidare rakt ner i betonggolvet ofta med en lucka 3-4dm upp från golvet
Man kan kapa röret i lagom höjd och skarva till plast där.
rören kan man annars hänga i taket blir ju ett 110mm rör till det stället där avloppet går ner i källar golvet
stoppa ner handen nu! vi ringer 112 om du inte hört av dig på 30 min
rören kan man annars hänga i taket blir ju ett 110mm rör till det stället där avloppet går ner i källar golvet
Så du menar att avloppet inte är i närheten av det stora röret i garderoben i rummet bredvid? För den går rakt igenom huset från "verkstan" nere i källaren (med lucka en bit upp från golvet), rätt igenom golvet, genom garderoben i ena hörnet och upp på kallvinden och avslutas genom taket.nino skrev:titta i rummet rakt under badrummet, oftast går stammen ner där och vidare rakt ner i betonggolvet ofta med en lucka 3-4dm upp från golvet
Rakt under badrummet är gillestugan och där går banne mig inget ner genom taket (betong) där!
Jo det hade ju sett något ut om jag hade skitit i rören. Ska se om jag har nån gummihandske att dra på, aldrig att jag stoppar ner handen på fridyk!