Klockrent! Precis så som jag gjorde. Problemet eliminerat!

V Vetgirig123 skrev:
Hej på er.
Tänkte uppdatera er ang min frågeställning gällande konstruktionsfelet.
Jag beslutade tillslut att köpa en ny läcktrad 22x45 som jag skruvade fast i den befintliga läckten. På så vis fick jag upp dom sista pannorna närmare nockbrädan.
Enkelt också då jag slapp ta bort och flytta upp den gamla läckten, den fick helt enkelt sitta kvar.
Efter att jag skruvat dit den extra läckten Hängt dit översta pannorna så köpte jag ett extra brett nockband (340Mm) som jag la enligt konsten alla regler.

jag tycker själv att denna lösning blev väldigt bra. Kostnad ca 2000kr. Nockband kan man köpa billigare online, men valde beijer bygg i stan pga den bra hjälp jag fick där.

Tack för många bra tips och hoppas denna lösning kan hjälpa någon annan som köpt ett hus som klåpare lagt tak på.

mvh Fredrik
 
  • Gilla
Vetgirig123
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Kan detta vara något kanske?
Hej, har liknande problem...
Vem säljer denna lösning?

Mvh /Henke
 
Nissens
Nissens Nissens skrev:
Hej, jag hittade infon här, du kan ju höra med dem:
[länk]

1000 tack...
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
H Haasted skrev:
1000 tack...
Kolla respektive fabrikats hemsida beträffande nockband. De kan hänvisa beträffande återförsäljare nära dig. Benders, Icopal,
Monier m.fil. har alla mer än en modell och i olika bredder och det har att göra med att nockpannor finns i olika bredd. Det bästa är naturligtvis om det finns mån att lägga på en bit läkt och på såvis höja läktraden under nockpannorna men det är ju ett lite större jobb och det kräver att det finns mån i form av ett överlapp utöver rekommendation mellan pannrad 1 och 2 uppifrån räknat.
 
Nissens
J Jesper Ronn skrev:
Kolla respektive fabrikats hemsida beträffande nockband. De kan hänvisa beträffande återförsäljare nära dig. Benders, Icopal,
Monier m.fil. har alla mer än en modell och i olika bredder och det har att göra med att nockpannor finns i olika bredd. Det bästa är naturligtvis om det finns mån att lägga på en bit läkt och på såvis höja läktraden under nockpannorna men det är ju ett lite större jobb och det kräver att det finns mån i form av ett överlapp utöver rekommendation mellan pannrad 1 och 2 uppifrån räknat.
Nja, den nocklösningen på bilderna är sannolikt lika bra men enklare än att göra som du föreslår. De är ju lite rejälare än vanliga nockband.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.