15 445 läst · 35 svar
15k läst
35 svar
Nimly Touch Pro eller Yale doorman?
Installerade ett Nimly för nån månad sen.
Mkt enkel installation, tog ca en halvtimme ink demontering av gammalt lås.
Jag har det inte uppkopplat, behöver inte dom funktionerna.
Låset är snyggt och känns kvalitet, inget glapp mm.
Lätt att lägga in koder och fingeravtryck.
Jag är mkt nöjd !
Mkt enkel installation, tog ca en halvtimme ink demontering av gammalt lås.
Jag har det inte uppkopplat, behöver inte dom funktionerna.
Låset är snyggt och känns kvalitet, inget glapp mm.
Lätt att lägga in koder och fingeravtryck.
Jag är mkt nöjd !
Kul! Köpte också ett på bf men är fortf nerpackat. Ska in i ny dörr så tänker smidigt. Funderar dock på att även installera på min garagedörr där dörren är från 60talet så frågan är hur mkt meck det blir, antar man får såga, fila etc för att få till?J jdaniels skrev:
Produkter som diskuteras: "såga fila"
Sågar & filar
Vårt sortiment av handhållna sågar och filar är utformade för att möta alla dina snickeri och metallbearbetningsbehov. Vi har ett brett utbud av sågar, inklusive bågsågar, sticksågar, fogsvansar och mycket mer. Våra sågar är tillverkade
Läs mer
Hej.J jdaniels skrev:
Är lite intresserad av att du skriver inget glapp.
Jag tycker det är svårt att få till dörren så den inte glappar.
Tryckesfallet glappar så mkt så det går nästan inte att justera dörren.
Har du möjlighet att kolla om din glappar?
Aqara U200 är det bästa digitala låset som jag har stött på hittills i Sverige. Du kan öppna med kod, din vanliga nyckel, tag, app, på distans via app, fingeravtryck och med din iPhone via Apple home key. (Om du kör iPhone). Jag använder endast Apple home key, och fördelen med detta är att du kan öppna med mobilen även om telefonen är urladdad upp till sex timmar efter att batteriet dött. Inget annat lås i Sverige klarar det, än.
All utrustning sitter på insidan av dörren vilket är en fördel. Enda nackdelen är att du inte kan koppla in ett powerbank från utsidan, om batteriet mot förmodan skulle ta slut. Jag har kört batteriet i över ett halvår utan att ladda det så det är bra, och har ändå nästan alltid vanliga nyckeln med mig. Men det är enda minuset. I appen ser du också hur mycket batteri du har kvar.
All utrustning sitter på insidan av dörren vilket är en fördel. Enda nackdelen är att du inte kan koppla in ett powerbank från utsidan, om batteriet mot förmodan skulle ta slut. Jag har kört batteriet i över ett halvår utan att ladda det så det är bra, och har ändå nästan alltid vanliga nyckeln med mig. Men det är enda minuset. I appen ser du också hur mycket batteri du har kvar.
Jag är nöjd med nimly just nu. Haft ett snart ett halvår. Fingeravtryck fungerar om man inte har sliten hantverkartumme. Hade förväntat mig att den varit lite mer exakt som man är van vid på mobilen. Får utvärdera efter en längre tid.
Kör Zigbee modul och kan låsa upp i home Assistant via Zigbee 2 mqtt. Även se vem som låste upp senast. Och stänga av autolås. Du ska nog kunna hantera koder, men inte provat.
Kör Zigbee modul och kan låsa upp i home Assistant via Zigbee 2 mqtt. Även se vem som låste upp senast. Och stänga av autolås. Du ska nog kunna hantera koder, men inte provat.
Produkter som diskuteras i tråden