7 029 läst · 36 svar
7k läst
36 svar
Nibe S325 8 F2120-16
HM har du rätt tryck i systemet ca 1 bar , sen står det att temperaturskyddet kan h löst. Det ett är överhettningskydd och återställes manuellt Bakom fromluckan sitter det till vänster , se klipp och heter FD1 och är nog en liten pinne att trycka in kanske med ett lock framför på burken/lådan där. Då ska det höras ett klick när den återställs.
Ja jag läste det och testade att trycka, hör inget klick när jag trycker oavsett hur länge eller hur hårt har försökt med skruven bredvid för att göra den "lättare" men det hjälpte inteJ jonaserik skrev:HM har du rätt tryck i systemet ca 1 bar , sen står det att temperaturskyddet kan h löst. Det ett är överhettningskydd och återställes manuellt Bakom fromluckan sitter det till vänster , se klipp och heter FD1 och är nog en liten pinne att trycka in kanske med ett lock framför på burken/lådan där. Då ska det höras ett klick när den återställs.
hej nu har skillnaden minskat i temperaturen men får fortfarande inte bort larmetJ jonaserik skrev:HM har du rätt tryck i systemet ca 1 bar , sen står det att temperaturskyddet kan h löst. Det ett är överhettningskydd och återställes manuellt Bakom fromluckan sitter det till vänster , se klipp och heter FD1 och är nog en liten pinne att trycka in kanske med ett lock framför på burken/lådan där. Då ska det höras ett klick när den återställs.
Ser att det står "Värmebärarpumphast. (GP6) - från". GP6 är värmebärarpump 2 och borde vara "till" för att få god cirkulation i systemet. GP1 är laddpumpen.
Inställningar görs under: Meny 7 - Service, 7.1 - Driftinställningar, 7.1.2 - Cirkulationspumpar Men frågan är om NIBE glömt GP6 i den menyn?? Borde åtminstone gå att aktivera GP6 även om den också påverkas av inställningarna i 7.1.6 - Värme.
Inställningar görs under: Meny 7 - Service, 7.1 - Driftinställningar, 7.1.2 - Cirkulationspumpar Men frågan är om NIBE glömt GP6 i den menyn?? Borde åtminstone gå att aktivera GP6 även om den också påverkas av inställningarna i 7.1.6 - Värme.
Redigerat:
hej jag kan inte hitta GP6 endast GP1, finns det på annat ställe tro?J Josth skrev:Ser att det står "Värmebärarpumphast. (GP6) - från". GP6 är värmebärarpump 2 och borde vara "till" för att få god cirkulation i systemet. GP1 är laddpumpen.
Verkar inte bättre än att NIBE glömt bort GP6 i inställningsmenyerna. Möjligen att den bara går att reglera manuellt men då borde det stå så. Du får undersöka knapparna på själva cirkulationspumpen GP6 den sitter nere i mitten till vänster om GP1.
Det har jag redan den är inställd på max tror jagJ Josth skrev:
Väldigt mystiskt! Behövs nog en erfaren VVS:are som undersöker det där på plats och går igenom alla kopplingar och ventiler. Man kan ta av ett ställdon i taget och kontrollera att stiftet där under fjädrar ut och in som det ska.