Skickar kod
 
S Smeds skrev:
Någon som har en kod att dela? Är sugen på tibber men funderar på om det är värt skaffa tibber när man endast förbrukar 4000-5000 kw per år?
Pm
 
Du har PM
 
S Smeds skrev:
Någon som har en kod att dela? Är sugen på tibber men funderar på om det är värt skaffa tibber när man endast förbrukar 4000-5000 kw per år?
Då månadsavgiften endast är 39kr/månad kan det ändå vara värt,beror ju på om du har nått specialavtal nu som är ännu billigare,och om du har nått extra påslag per kW mm,tibber har endast typ elcert som just nu ligger på 1.59 per kW.
Själv gick jag med för att få 500 att handla för I shoppen men har fastnat då jag tycker det är en bra app+ jag brukar ligga under vanligt rörligt per månad utan att jag styr allt som jag vill(y)
 
S super70 skrev:
Då månadsavgiften endast är 39kr/månad kan det ändå vara värt,beror ju på om du har nått specialavtal nu som är ännu billigare,och om du har nått extra påslag per kW mm,tibber har endast typ elcert som just nu ligger på 1.59 per kW.
Själv gick jag med för att få 500 att handla för I shoppen men har fastnat då jag tycker det är en bra app+ jag brukar ligga under vanligt rörligt per månad utan att jag styr allt som jag vill(y)
Och det är ju ingen bindningstid så det är ju bara å prova ett tag
 
S super70 skrev:
Jag kör en egen styrning, ngenic har tyvärr inte väderprognosstyrning som man lätt kan tro
Kan ngenic agera efter vind med neatmos väderstation med vindmätare? Bor där det blåser ofta och med eftersläp på värmen (tungt stengolv med vattenburen värme) kan det lätt bli kallt när det blåser mycket innan värmen hänger med

Hade varit kanon att kunna lägga in så att pannan (IVT Geo) brassar på lite extra vid en viss vindstyrka. Är det möjligt med denna kombination?
 
Tror inte det,den verkar mest som en rumsgivare tror jag,finns tydligen timprisstyrning och nån sorts ljus påverkan via innegivaren.
Är nog bra för många men tror en innegivare nästan är lika bra.
 
Den går på prognoser i vädret också. Tyvärr upplever jag ingen förbättring när det blåser tyvärr jämfört med innan. Dock så håller sig värmen (temperaturen i innerluften) alltid hyfsat på samma temp (typ +/- 0.5) men det "känns" kallare (kanske för det drar? Kallare golv?)
 
V
Någon som har en kod till mig? Gick med någon gång i maj.
 
V vvalle skrev:
Någon som har en kod till mig? Gick med någon gång i maj.
Skickar pm!
 
  • Gilla
vvalle
  • Laddar…
Skickar en fungerande
 
Tips vilken app som är master av tibber, easee och vws wee? Vws app är buggig. Ibland vill laddningen inte starta. Över natten har det alltid funkat, men dagtid verkar alla appar vilja vänta på billigare el...
 
Hej, jag har läst och försökt skaffa mig en uppfattning om hur mycket man kan spara på att använda Tibber men upplever det ändå lite rörigt.
Vårt scenario ser ut som följer:
2 vuxna och 2 barn i huset som är byggt 2010 och värms av en Nibe F750.
Ingen elbil nu men kanske inom ett par år.
Då värmepumpen är en av dom första i serien så behövs en uppgradering för ca 3-4000:- för att kunna använda Nibe Uplink som vad jag förstår krävs för att få ihop den med Tibber.
Elmätaren är också på gång att bytas och kan i så fall kompletteras med Tibber Pulse.

Frågan är då:
Kommer man tjäna på detta eller blir det mer av en nördig grej om ni förstår?

Tack på förhand. /Martin
 
J josefssonmartin skrev:
Hej, jag har läst och försökt skaffa mig en uppfattning om hur mycket man kan spara på att använda Tibber men upplever det ändå lite rörigt.
Vårt scenario ser ut som följer:
2 vuxna och 2 barn i huset som är byggt 2010 och värms av en Nibe F750.
Ingen elbil nu men kanske inom ett par år.
Då värmepumpen är en av dom första i serien så behövs en uppgradering för ca 3-4000:- för att kunna använda Nibe Uplink som vad jag förstår krävs för att få ihop den med Tibber.
Elmätaren är också på gång att bytas och kan i så fall kompletteras med Tibber Pulse.

Frågan är då:
Kommer man tjäna på detta eller blir det mer av en nördig grej om ni förstår?

Tack på förhand. /Martin
Tror inte du tjänar på det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.