joaasp joaasp skrev:
Hej!

Fick ni tag i någon reservdel ?

Mvh
//Joakim Asplund
För min del så gick tyvärr hela duschdörren sönder innan jag hann pröva det nya fästet. Så det blev inget för mig.

B BengtEgnesund skrev:
Tyvärr inte men längre upp i tråden finns bilden med en trasig del och den 3D printade. Ta den lösa fyrkantiga biten o håll den mot den runda så ser man var den suttit. Borra rakt igenom fyrkantiga biten in i den runda. Gänga o dra i en skruv så den hålls på plats. Lycka till! Surt o kasta fina glasdörrar för en så liten defekt
Går det att utveckla, den nedre skruven blir en lång som du gängar i den yttre delen och drar fast fästet med 2 skruv eller bler 3 skruvar totalt ?

Mvh
//Joakim Asplund

bt86bt bt86bt skrev:
För min del så gick tyvärr hela duschdörren sönder innan jag hann pröva det nya fästet. Så det blev inget för mig.
Du sparade inte delar då du skrota den ?

Mvh
//Joakim Asplund

joaasp joaasp skrev:
Går det att utveckla, den nedre skruven blir en lång som du gängar i den yttre delen och drar fast fästet med 2 skruv eller bler 3 skruvar totalt ? Hej kan du lägga uppven bild på din så ska vi titta men jag tror att de blev 1 skruv

Mvh
//Joakim Asplund

Så ser den ut.

//Joakim Asplund

• Hand håller en nedsliten metallfäste med spår av slitage och borrade hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
joaasp joaasp skrev:
Så ser den ut.

//Joakim Asplund
Jag skulle säga att jag borrade rakt igenom i mitten på den lösa delen in i den runda och drog ihop den

He
nizzehult nizzehult skrev:
[bild]

Nu har min son fixat en utskrift av en ny del! Ska bli intressant att se om den passar, kanske behöver modifieras lite innan vi blir helt nöjda.
Hej!
Jag fick samma problem som dig gällande gångjärn till duschdörren.
Kan jag få hjälp av dig?

Mvh/
Kachir Eskander
0704962363

nizzehult nizzehult skrev:
[bild]

Nu har min son fixat en utskrift av en ny del! Ska bli intressant att se om den passar, kanske behöver modifieras lite innan vi blir helt nöjda.
Löste det sig till slut? Jag har tyvärr samma problem.

joaasp joaasp skrev:
Du sparade inte delar då du skrota den ?

Mvh
//Joakim Asplund
Nej tyvärr inte. Jag har en dörr kvar som också den har lossnat från veckan. Typ 15000 för nytt par duschdörrar, sura pengar som jag hellre lagt på finare resa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.