Karlia
I min förra lägenhet hade jag ordnat med ett paradis för mössen. Balkong på 20 m2, kaninbur med goda pellets, lekstuga med saccosäck för sköna stunder.. Mössen blev många!

Nu har jag katt, får in fler möss än någonsin, de flesta döda men ett gäng halvdöda, en och annan vid god vigör.

• Mus som kikar fram från ett svartvitt mönstrat tyg i en saccosäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
I min förra lägenhet hade jag ordnat med ett paradis för mössen. Balkong på 20 m2, kaninbur med goda pellets, lekstuga med saccosäck för sköna stunder.. Mössen blev många!

Nu har jag katt, får in fler möss än någonsin, de flesta döda men ett gäng halvdöda, en och annan vid god vigör.
Men den är ju så söööt!

• Gilla
Karlia
  • Laddar…
Dom är sötare döa.

• Gilla
  • Älska
vcx och 2 till
  • Laddar…
Karlia
yonna yonna skrev:
Dom är sötare döa.
Värst är de halvdöda. Jag har ingenting emot möss men vill inte ha dem inomhus. Svårt/omöjligt att få kisse att förstå det. Får vara glad att hon inte längre lägger dem i min säng!

• Gilla
Byggfuskarn
  • Laddar…
Jag tog hand om två, alltför unga, vildkattsungar (det var kattmamman som lämnade över dem till mig). Av tacksamhet (mat och husrum) blev jag dagligen förärad en liten åkermus under mitt arbesbord. Oftast döda. Tyvärr kan jag inte hålla katt då landsvägen tog ungarna innan de hunnit bli vuxna.

• Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Så tråkigt med landsvägen! Min utekatt är 9 år, vanligtvis kommer hon in med någon mus/fågel i veckan. I somras bröt jag en fot, då kände hon tydligen att hon behövde jobba hårdare och kom in med 2-3 möss dagligen. Nu är jag återställd och hon är tillbaka på normal mängd.

• Gilla
yonna och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.