27 350 läst ·
48 svar
27k läst
48 svar
Murare har dumpat skräp på grannens mark
Det blir garanterat bättre städat nu när du gör det själv.C ConnyN skrev:Så, då var det löst!
SMS:ade chefen bilderna och vad vi hade hittat. Han ringde upp direkt och bad så hemskt mycket om ursäkt. Sade också att "ibland kan vi lägga det sådär i skogen för att fylla i hålor" (jo, men då kan man fråga först). Men han sade att antingen kommer de ut och fixar det, eller så fixar vi det och så säger vi vad vi vill ha för det.
De har precis varit ute och kompletterat med att byta en eldfast lucka, den fakturan har inte kommit ännu, så vi kom överens om att han river den fakturan. Då blir det någon timmars plockande och att vi svänger in på ÅVC när vi åker förbi. Alla nöjda och glada!
Det är ganska intressant det här med "nedskräpning" på annans mark.
Om det är något som myndigheter inte godkänner så verkar det uteslutande handla om ett föreläggande/tvång för den ofrivilligt drabbade markägaren att åtgärda det, ibland till stora kostnader. Detta även om nedskräparen är känd. Och alltid om denna är okänd.
Det känns väldigt ohemult speciellt om markägaren har begränsade ekonomiska resurser samtidigt som det kan vara väldigt dyrt att åtgärda det.
Om det är något som myndigheter inte godkänner så verkar det uteslutande handla om ett föreläggande/tvång för den ofrivilligt drabbade markägaren att åtgärda det, ibland till stora kostnader. Detta även om nedskräparen är känd. Och alltid om denna är okänd.
Det känns väldigt ohemult speciellt om markägaren har begränsade ekonomiska resurser samtidigt som det kan vara väldigt dyrt att åtgärda det.
Är nog betydligt vanligare än man tror. Grannen anlitade några rediga klåpare för sitt svartbygge och inte nog med att de tog bort vårt plank för att komma åt så klampade de runt i våra rabatter och dumpade naturligtvis byggbråte på vår tomt.Saigonkick skrev:
10m PEM kan vara bra å ha. Du har säkert fått betala för den biten också iaf.Skärkarl skrev:
För ett år sedan tog jag in en lokal firma för att byta pump till brunnen på sommarstället. De gjorde jobbet snabbt och snyggt och jag var väldigt nöjd tills jag gick ut i kommunens skog för att kolla efter svamp. 25 meter från min tomtgräns låg 10 meter PEM-slang av samma typ som hade använts till den 90 meter djupa brunnen. Den var till och med märkt "90" med spritpenna där den var kapad.
Jag nöjde mig med att dra hem slangen och köpa övervakningskameror så att jag vet vad som händer när jag inte är där.
Har du någon form av bevis så polisanmäl nedskräpningen om du inte får att mycket trevligt svar från ägaren och han städar snabbt som blixten.
Gå via kommunen är bara tidsödande svammel.
Om det går till polisanmälan så städa upp om inte företaget gör det och skicka en väl saltad räkning till dom.
Grannen ska ju inte behöva bli lidande för att dina hantverkare var klåpare.
Om det går till polisanmälan så städa upp om inte företaget gör det och skicka en väl saltad räkning till dom.
Läs gärna TS alla inlägg innan du svarar, främst inlägg 6Batola7242 skrev:
Har du någon form av bevis så polisanmäl nedskräpningen om du inte får att mycket trevligt svar från ägaren och han städar snabbt som blixten.
Att folk skriver utan att läsa är ju irriterande, men att sedan klaga på det är väl ungefär som att klaga på folks språk. Borde falla under samma forumregel. Man klagar på att ett dåligt inlägg tillförts tråden genom att tillföra ett likadant. Precis som denna post. Meta. Så låt oss alla lägga av.
Nja. När den nyanlände väntar på kommentar från TS kan han gärna upplysas om att svaret redan finns i tråden, hör Tom explicit angivet vilket nummer.elpaco skrev:
Om man inte påtalar en avart/ sjukt beteende så lär den aldrig försvinna.)Skrivklådan)
Många som inte läser tråden innan kommer med direkt felaktiga å irrelevanta svar och sådana bör aldrig bli stående okommenterat
Säker på du är i rätt tråd?M Miscela skrev:Jag brukar tänka att det inte är lätt att komm in i någon annans hem och jobba och fundera på hur jag kan få dem att känna sig välkomna, att de får tillit, att det finns toa, möjlighet att värma mat, någonstans att sitta och oftast kaffe/bulle varje dag. För mig är det enkla medel att signalera att jag uppskattar deras jobb och att de är välkomna hit.
Sen brukar jag tidigt också visa att jag vill ha transparens, att alla ÄTA ska godkännas skrift även om det är via sms innan det startar och att jag gör mig tillgänglig så att alla hinder kan undanröjas direkt.
Läste en HELT annan tråd som handlade om å välkomna/bju på fika till hantverkare.
Min huvudlösa killgissning är att det är den tråden du borde postat ditt inlägg i…🤔🤔🤔
Ja du är en lika stor slarver. Du bara dömer olika.Z Zodde skrev:
På vilket sätt är det för övrigt ett faktafel att skriva ett svar utan att läsa tråden? Återigen slarv från dig.
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Fundering runt takarbeten
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Tips på dräneringsfirma i Göteborg
Kakelugnsmakare Östergötland
Vilka firmor?
Någon som kan rekommendera en bra takläggare i Norrtäljeområdet?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer