27 350 läst ·
48 svar
27k läst
48 svar
Murare har dumpat skräp på grannens mark
Vilket sammanträffande att plattsättaren som gjorde mitt badrum gjorde precis likadant fast i häcken bredvid postlådan...
Han fick gott städa upp efter sig!
Han fick gott städa upp efter sig!
Men släpp det. Du slarvade (eller vad du vill kalla det) och skrev något som var överspelat och inte tillförde något. Ingen fara med det och det har nog de flesta av oss gjort. Men att envist hålla fast vid att det både var relevant och hjälpsamt, får dig bara att framstå som (i bästa fall) ett envist barn. Släpp det och gå vidare.Grannens Häck skrev:
Vad är det förr pissluffare som dumpat på grannen ägor? Smidigt..🙈🙈C ConnyN skrev:Har haft en firma som hjälpt oss renovera skorstenarna och byta en kamin. Nu blev vi uppmärksammade på att de dumpat bruk och tegelsten i skogen intill oss, vilket är grannens mark. Tre högar av bråte är det som vi nu får städa upp och ta till ÅVC.
Ska skicka ett sms till chefen, återstår att se vad han svarar.
Har någon varit med om detta tidigare? Hur löste ni det då?
så gjorde en grannes hantverkare för många år sedan på min mark, som tur såg jag det och sa till på skarpen, svaret blev att grannen sagt att det är okej. Mitt svar blev nej, inte okej o du får plocka bort det omgående.C ConnyN skrev:Har haft en firma som hjälpt oss renovera skorstenarna och byta en kamin. Nu blev vi uppmärksammade på att de dumpat bruk och tegelsten i skogen intill oss, vilket är grannens mark. Tre högar av bråte är det som vi nu får städa upp och ta till ÅVC.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 464 inlägg
Hade en golvslipare som tyckte det var lämpligt att dumpa sågspånen i vår blomrabatt en gång..
Blir lite sandlåda nu! Är Ni grälsjuka så lös det på annan plats! Kul att det löste sig för TS😀Grannens Häck skrev:
Jag håller med om att kraven kan hamna rätt slumpmässigt, men är det inte större risk att grannen (markägaren) drabbas snarare än TS?Claes Sörmland skrev:
On topic: Om både hantverkare och beställare har en pragmatisk ådra så brukar det mesta gå våldigt mycket smidigareZ Zodde skrev:SEX inlägg, varav 2 är TS. Ändå klarar man inte av att läsa TS nr TVÅ innan skrivklådan blev för svår.
Sen upprepar du bara vad Claes skriver fast med mindre substans, så på vilket sätt DITT inlägg ”kan hjälpa andra” förblir en gåta…
On topic. Fint att det löste sig och jag diggar verkligen pragmatiska hantverkare.
Jo hade hantverkare här som bajsade på grannens tomt och täckte det med toapapper.C ConnyN skrev:Har haft en firma som hjälpt oss renovera skorstenarna och byta en kamin. Nu blev vi uppmärksammade på att de dumpat bruk och tegelsten i skogen intill oss, vilket är grannens mark. Tre högar av bråte är det som vi nu får städa upp och ta till ÅVC.
För ett år sedan tog jag in en lokal firma för att byta pump till brunnen på sommarstället. De gjorde jobbet snabbt och snyggt och jag var väldigt nöjd tills jag gick ut i kommunens skog för att kolla efter svamp. 25 meter från min tomtgräns låg 10 meter PEM-slang av samma typ som hade använts till den 90 meter djupa brunnen. Den var till och med märkt "90" med spritpenna där den var kapad.
Jag nöjde mig med att dra hem slangen och köpa övervakningskameror så att jag vet vad som händer när jag inte är där.
Jag nöjde mig med att dra hem slangen och köpa övervakningskameror så att jag vet vad som händer när jag inte är där.
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Fundering runt takarbeten
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Tips på dräneringsfirma i Göteborg
Kakelugnsmakare Östergötland
Vilka firmor?
Någon som kan rekommendera en bra takläggare i Norrtäljeområdet?
Referenser Hantverkare & Entreprenörer