Kommer i dagarna att köpa en roddbåt med en gammal Mercury 4.5hk som jag tänkt får sitta på båten. Men för att det inte ska va alltför lätt för de som inte kan skilja på vad som är mitt o sitt så behöver jag ett lås för denna.
Har ni ngn som ni tycker är ok och som inte kostar skjortan , max några hundra !
Har ni ngn som ni tycker är ok och som inte kostar skjortan , max några hundra !
Jag skulle inte lämna motorn.
Men om du gör det så skulle jag välja ett vanligt hänglås som man oftast kan sätta i fasthållningsskruvarna.
Har du ett bättre lås som är för jobbigt att få upp så tar dem hela båten istället.
Vi blev av med hela båten, en batteridriven vinkelslip tar sig igenom iprincip alla rimliga lås. Efter det har vi alldrig lämnat andra båtar, har tagit hem dem.
Men om du gör det så skulle jag välja ett vanligt hänglås som man oftast kan sätta i fasthållningsskruvarna.
Har du ett bättre lås som är för jobbigt att få upp så tar dem hela båten istället.
Vi blev av med hela båten, en batteridriven vinkelslip tar sig igenom iprincip alla rimliga lås. Efter det har vi alldrig lämnat andra båtar, har tagit hem dem.
Men den lilla motorn är väldigt lätt att bära med sig jämfört med en 30 hk motor
Om kedjan funkar i befintliga hål så är motorcykellås aningen svårare att kapa.
Jag skulle dessutom gravera både synligt och dolt samt måla den så den blir svårare att sälja.
Att ingen skulle vilja stjäla en motor för att den "bara" är värd 1-2 tusen stämmer dåligt med min erfarenhet av vad som stjäls.
Jag skulle dessutom gravera både synligt och dolt samt måla den så den blir svårare att sälja.
Att ingen skulle vilja stjäla en motor för att den "bara" är värd 1-2 tusen stämmer dåligt med min erfarenhet av vad som stjäls.
Klicka här för att svara
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Vilken sågklinga är bäst?
Multiverktyg. Vilken maskin ska jag ha? Det är dags nu.
Verktyg, Maskiner & Fordon