Stämmer bra det. Dock inte 320 utan 335mm (om nu inte glesen sitter inskjuten under osbn, då blir det ca 323mm)

Vill du inte regla om så mäter du bara från befintlig vägg tll mitten på andra glesen.

Det borde som sagt bli 335mm eller 323ich och du skulle juh ändå börja med en mittenkapning så det spillet får du bjuda lärkontot på. Men har ni cc 300 så kommer du ändå få en 300bit att använda av din 900 skiva. Så så farligt tokigt blir det inte i slutändan. Problemt hade uppstått mer om det var krav på att börja med 900skiva från start.
=)

Lätt hänt att man glömt tänka till, det händer även erfarna snickare mellanåt.

Redigerat:
  • Gilla
nicklas_json
  • Laddar…
Stort tack för alla svar, jo man är ju helt oerfaren så fel händer ju och då är det bra att få hjälp att reda ut dom.

En person mäter avståndet mellan två träytor med en tumstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väggkonstruktion med träreglar, isolering och OSB-skivor i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser det ut på ena respektive andra sidan

Är inte rummet så stort skulle jag riva ner glesen o sätta dem rätt.

Gör det inte svårare nu än vad det är.
Om jag tyder din suddiga bild så ser det ut som centrum är på 330mm.
Börja med att snörslå på 330mm om det är cc eller vad du har för mått på cc.

Vill du göra livet lite enklare så kapar du sidoskivorna på 5mm smalare. Då gör det inget om väggen buktar lite eftersom du har 5mm glipa från gips mot vägg som sen täcks av vägggipset.
Man ska bygga enkelt och göra det smart för sig. Glöm nu inte att snörslå på regeln 330cc och sen snörslår du på varje 900mm. Då kommer du få det rakt och snyggt.

Sen börjar du med att sätta de hela 900 skivorna efter snörslåt. Sist gör du sidbitarna på 325mm. Då kommer allt falla på plats som en smäck.

Redigerat:
Jo du tyder helt rätt (har problem med mobilkameran den vägrar fokusera som den ska)

Tack för tipsen nu vet jag hur jag ska gå vidare med monteringen.

Mvh
Jeppe

• Gilla
ItWasntMe
  • Laddar…
suveränt =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.