Sonen rapporterade bara en mus idag.

Protte

B
FreQa FreQa skrev:
Snyggt!
Men... Du har väl inte fällorna öppna så småfåglar eller katter kan fastna i den?
Jag fick tyvärr en talgoxe i min öppna... :cry:
Inga katter finns i skogen och fällan är under skydd så fåglar bör inte fastna. Drog fram den för bättre foto.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Tror jag äntligen förstått varför det aldrig fastnar nåt i mina små musfällor (av typen Biltema Mouse Trap (litet hus)). Detta är alltså en stor råtta och en klassisk stor råttfälla. Stor råtta fångad i en klassisk råttfälla bredvid ett hål i ett trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
Lilla Yk och 3 till
  • Laddar…
Våra nya robotkatter Pelle och Måns gör ett fantastiskt jobb. Men jag funderar lite på hur lång tid det egentligen tar att elektrifiera musen i de här Victor-fällorna. Det senaste offret hann käka upp vingummit och lägga sig på sidan innan den dog :thinking: Har jag valt en plågsam fälla eller är det bara otur?

Just lockhålen i ena änden av fällan kanske inte var nån jättebra idé. Förbannade kräk te å förstöra :mad:

Skadad ände av en fälla med gnagda hål och repor visande tydliga tecken på djurskada.
Skapa konto

• Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Hejsan hoppsan, jag är tillbaka från jobbresan men det var klen utdelning på mössfronten, bara en.
Protte
En mus fångad i en svart musfälla på ett grått golv.
Skapa konto

Blir sällan att jag har tid att fota. Men denna råtta hade någon av hästarna haft ihjäl. Rejält tillplattad.

• Död råtta tillplattad på en gallerstall mellan grässtrån och smältande snö.
    Skapa konto
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Det är dålig utdelning, bara en enda liten pyttemus, hela musen rymdes inne i en SuperCat, bara halva svansen stack ut. Blev inte ens en bild.
Här har man investerat i fina fällor och så är det musbrist, måste ha med pandemin att göra.

Protte

• Gilla
nino
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Det är dålig utdelning, bara en enda liten pyttemus, hela musen rymdes inne i en SuperCat, bara halva svansen stack ut. Blev inte ens en bild.
Här har man investerat i fina fällor och så är det musbrist, måste ha med pandemin att göra.

Protte
Det är Putins fel. Och att vi lagt ner kärnkraften. :D
Kärnkraft är bra för möss och allt som lever ;)

On topic: Var ett jävla spring här två veckor men sen dog de ut. Det är bra med ett par kalla veckor så att skadedjuren gallras.

Tror du att mössen har frusit ihjäl? Så hjärtlösa vi är och inte släpper in dem i stugvärmen.

Protte

• Haha
Lilla Yk och 1 till
  • Laddar…
Tror du att mössen har frusit ihjäl? Så hjärtlösa vi är och inte släpper in dem i stugvärmen.

Protte
Typ så :D
Inomhus är det fällor. Och utomus så har jag jourpatrull (Räv och grannens katter) som tar dem

Protte
Har du original bete i din supercat, eller har du nåt tips?
Hör dom jävlarna på vinden men fällorna går dom inte i nu, fast jag brukar fånga där

Betar SuperCat med nougat, Nya Fällan betas med hasselnötter

S
nino nino skrev:
Har du original bete i din supercat, eller har du nåt tips?
Hör dom jävlarna på vinden men fällorna går dom inte i nu, fast jag brukar fånga där
Läser man på innehållsförteckningen till super cat så är det 100 % jordnötssmör. Så jag har med bra resultat fortsatt med ICAs variant. Köp inte de löjligt dyra påfyllnadssprutorna.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Nougaten vill jag ju ha själv :D
Ska prova det imorgon men det är så jäkla kallt uppe där...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.