Har du eluttag så sätt upp en sån här. https://www.kjell.com/se/produkter/...tapo-c200-overvakningskamera-med-wi-fi-p62284
Så kan du kolla fällorna i mobilen. Med minneskort i så kan du via rörelselarm även använda kameran för att lista ut hur de rör sig och tar sig in.
Jag köpte ett gäng när de såldes ut och de är riktigt bra. Har haft en i uterummet hela året så de är nog inte så kännsliga för kyla o fukt.
Så kan du kolla fällorna i mobilen. Med minneskort i så kan du via rörelselarm även använda kameran för att lista ut hur de rör sig och tar sig in.
Jag köpte ett gäng när de såldes ut och de är riktigt bra. Har haft en i uterummet hela året så de är nog inte så kännsliga för kyla o fukt.
Vilken utomordentlig Bra grej!! Ska kolla imorgon om det finns eluttag där uppe. Finns det det så kommer definitivt köpa sådana du rekommenderade 👏👏😊. Tack så hjärtligt för hjälpen, för tips och råd. Otroligt snällt. Stort tack 🌷G g.kraft skrev:Har du eluttag så sätt upp en sån här. [länk]
Ja detta är en hel vetenskap!Wilma76 skrev:Hur gjorde du?? På ett dygn har 4 möss dött i fällor, - två fällor är borta!!? Listiga rackare.. har försökt kika i isoleringen med en grip- tång men omöjligt att hitta något. Alldeles nyss hörde jag en musfälla "skramla" mot golvet där uppe. Kanske behöver tyngre fällor! Tror det. Har bara en smal gång där uppe.
Anticimex kommer på måndag men jag vet inte hur mycket de hjälper med.. Kan man gå där isoleringen är? Medveten om att det kanske är en idiot fråga.. 🙈🤭 Glad att det fixade sig för dig 👌 👏👏👏
Vet inte hur många timmar jag lagt på detta elände.
Oftast har man... iaf på lite nyare hus en spalt (mellanrum) mellan utegipset och panelen där mössen oftast vid en låg punkt mot marken eller något dom kan klättra på tar sig in emellan och krafsar sig upp till vinden där dom sen hoppar ner på isoleringen och sen gör gångar ner till innertaket genom eventuell plast mellan innertak och isolering.
Min succe var att helt enkelt bomma igen denna springa runt hela huset.. dvs sätta en midja med en ribba som jag borrade massa små hål i för att huset fortfarande ska kunna andas upp mot vinden.
Målade denna ribba med samma färg som huset varvet runt.
Problemet är sedan dess borta..(flera år sedan).
Kör också med fällor utomhus för att minimera beståndet varje höst, lämna inte heller soppåsar på trappen utan kasta dom direkt i kärlet helst en bit från huset.