28 603 läst · 127 svar
29k läst
127 svar
Möbelsnickaren bygger huset helt i trä helt själv – Husdrömmar
Man blir tårögd. Det är bara att lyfta på hatten för detta träbygge.
Fantastikt att se allt hantverk som de egenbyggda skjutdörrarna och takbalkarna.
Min farfar hade sågverk, så man blir lite extra religös när man ser en truck komma med nysågat, eller de snyggt frästa detaljerna ur ett fantastiskt råmaterial.
Fantastikt att se allt hantverk som de egenbyggda skjutdörrarna och takbalkarna.
Min farfar hade sågverk, så man blir lite extra religös när man ser en truck komma med nysågat, eller de snyggt frästa detaljerna ur ett fantastiskt råmaterial.
Den svenska avundsjukan lyser inte alls igenom härJ Jonasdzm skrev:Vad schysst av din far att ge dig tomten.
Själv fick jag foten från hemmet av min far när jag fyllde 20. Fick hitta eget boende och jobb. Medan vännerna kunde läsa vidare till högre utbildningar så fick jag klara mig själv.
Men det är kul att andra kan åka räkmacka i livet.
Var snäll mot era barn och stötta dem även om ni tycker det är jobbigt.
Såg ju inte klokt ut med en pool som hänger i luften. Hoppas verkligen det kommer växa upp stora buskar där under, men det var väl mest berg där?
Varför kommenterar inte Gert sånt som att några fönster var en dm lägre än dörren på ett ställe t.ex? Han kanske inte vill klaga för mycket, då blir det inte mycket till program.
Annars var det väl ett ok hus, fint att bo bland trätoppar. Intressant att någon bygger inomhuspool, det ser man ju aldrig! Träull =
Varför kommenterar inte Gert sånt som att några fönster var en dm lägre än dörren på ett ställe t.ex? Han kanske inte vill klaga för mycket, då blir det inte mycket till program.
Annars var det väl ett ok hus, fint att bo bland trätoppar. Intressant att någon bygger inomhuspool, det ser man ju aldrig! Träull =
Redigerat:
Lite gnälligt tycker jag, syftet var väl aldrig att det skulle se ut som ett modulritat kataloghus. Den hängande poolen var väl rätt cool kan jag tycka Och nåt som dom verkligen ville ha. Det skulle ju ha varit betydligt smidigare att forma och gjuta upp en platta för pollen även om den skulle bli rätt hög så jag antar att den svävande poolen är en viktig del.HOBBY ARCHITECT skrev:Såg ju inte klokt ut med en pool som hänger i luften? Hoppas verkligen det kommer växa upp stora buskar där under, men det var väl mest berg där?
Jag trodde först att poolen skulle vara byggd av fönster när man såg att den var upp hängd så där att man skulle kunna se berget naturen under som det vart förstår jag inte vitsen mer en design sakAnna_H skrev:
Ja, det är jag medveten om. Jag har en del bekanta som håller på med större fastighetsutvecklingsprojekt och jag är skapligt uppdaterad på WhiteArkitekters rykte och kapacitet, är du? Utan att direkt ha gått in i detalj och kikat på det så ser detta huset ut att passar synnerligen bra med Whites profil.HOBBY ARCHITECT skrev:
Det är också min övertygelse att proffs generellt är betydigt skarpare än HOBBY ARCHITECTs är i största allmänhet.
Grejen är ju också att smaken är som baken, det kanske t.o.m. finns väldigt talangfulla, professionella arktitekter som inte tycker det är snyggt med hängande pooler.F fsn skrev:Ja, det är jag medveten om. Jag har en del bekanta som håller på med större fastighetsutvecklingsprojekt och jag är skapligt uppdaterad på WhiteArkitekters rykte och kapacitet, är du? Utan att direkt ha gått in i detalj och kikat på det så ser detta huset ut att passar synnerligen bra med Whites profil.
Det är också min övertygelse att proffs generellt är betydigt skarpare än HOBBY ARCHITECTs är i största allmänhet.