Jag är ute efter samma sak. Det är väldigt oklart vad som gäller för de abonnemang som erbjuds.
Så här svarar i alla fall chatboten på TRE:
"Alla våra bredbandsabonnemang har publik IP kostnadsfritt men inte våra mobilabonnemang. 😊"
Så här svarar i alla fall chatboten på TRE:
"Alla våra bredbandsabonnemang har publik IP kostnadsfritt men inte våra mobilabonnemang. 😊"
Och det är privata abonnemang du har?T Tystnad skrev:
Var inne i en Teliabutik igår och frågade och fick svaret att det enbart gick för företagsabonnemangen men killen jag frågade lät helt klart osäker.
Jag får nog ringa Telia
Ringde precis Telia (säljavdelningen för att köpa mobilt bredband) och frågade om de erbjöd publika IP-adresser för privata abonnemang och fick svaret -Nej, enbart till företagsabonnemangen.
Jag tror inte jag törs skaffa Telia och förlita mig på att kundservice faktiskt kan förse mig med publik IP-adress.
Så håll hårt i dina publika IP-adreser Tystnad 😉
Jag tror inte jag törs skaffa Telia och förlita mig på att kundservice faktiskt kan förse mig med publik IP-adress.
Så håll hårt i dina publika IP-adreser Tystnad 😉
Märklig att du fick det beskedet. Vi har privat Telia Mobilt bredband 40 GB för 239 kr/mån i stugan. Det är definitivt med publik IP-adress (dynamisk). Jag letar efter ngt billigare för en annan tillämpning, eftersom databehovet då är kanske 0.5 GB.
Märkligt. 🙂↔️E etompau skrev:
Du har säkert en publik IP adress men att jag som ny kund kan räkna med att också få det är nog tveksamt efter chat botens svar.E etompau skrev:
Bitcom har fast IP. Jag valde dock Bahnhof då de är billigast i mitt område. De har "bara" publik IP. Men det räcker för mig.
Edit: Glöm detta, jag var uppenbarligen för trött när jag svarade i morse, jag svarade på fast bredband trots att det stod mobilt.
Edit: Glöm detta, jag var uppenbarligen för trött när jag svarade i morse, jag svarade på fast bredband trots att det stod mobilt.
Redigerat: