192 läst · 5 svar
192 läst
5 svar
Mobil och mobilklocka med sim-kort?
Hej jag har en iphone 14 via jobbet. Den har ett vanligt simkort. Kan jag köpa en klocka som jag också kan ringa, smsa på osv genom att skaffa ytterliggare ett digitalt simkort med samma mobilnummer som jag har i mobilen?
Dvs inte behöva ha mobilen med mig utan enbart klockan?
Mvh
Dvs inte behöva ha mobilen med mig utan enbart klockan?
Mvh
Ja/nej.R Rolle85 skrev:
Det går utmärkt att skaffa ett eSim till en Apple Watch (versionen med stöd för det) och använda den på det viset. det nya eSim-kortet kommer formellt inte ha samma telefonnummer, men det länkas i mobilen så att du just kan göra det du vill, ta dina samtal även om du inte har mobilen med dig.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 650 inlägg
Det är också en fråga om vilken operatör man har. Min arbetsgivare har exempelvis med klinisk precision valt operatörer som inte har stöd för e-sim på Apple watch på sina företagsabonnemang de senaste fem åren.
De (eller någon av dem, det har varit två olika) har alltså stöd för e-sim i övrigt, och för privatkunder.
Det är en irriterande jävla djungel med andra ord.
De (eller någon av dem, det har varit två olika) har alltså stöd för e-sim i övrigt, och för privatkunder.
Det är en irriterande jävla djungel med andra ord.
Det finns diverse smart-klockor med e-sim, men om du vill ha en som fungerar bra tillsammans med ditt abonnemang som du kör på din iPhone bör du nog välja Apple Watch.R Rolle85 skrev:
https://www.telenor.se/handla/tjanster/mobiluppkoppling-klocka/R Rolle85 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Finns det 4G / 5G mobilradio router med batteri för 12 månader?
Villalarm & Hemautomation -
Varför ska jag inte köpa den billigaste mobilen?
Övrigt Off Topic -
Vilken mobil verktygsförvaring?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Zaptec Go, mobilbyte
Laddboxar & Elbilar -
Hur får jag larm i mobilen från Aqara?
Teknik