D
Ser ut att bli ett fint och praktiskt garage. Ska bli kul se när det blir klart speciellt loftet.
Så många fina och praktiska projekt här gör en sugen p hus och bygga eget.
 
Daniel_82 skrev:
Ser ut att bli ett fint och praktiskt garage. Ska bli kul se när det blir klart speciellt loftet.
Så många fina och praktiska projekt här gör en sugen p hus och bygga eget.
Tackar!

Ja, jag tror det kommer bli så som man tänkte sig när man ritade de :p
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
shomakie skrev:
Tackar!

Ja, jag tror det kommer bli så som man tänkte sig när man ritade de :p
Det tror inte jag. Det kommer bli mindre än vad man tänkte sig, speciellt när man börjar få in lite saker. 👍😄
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Wirre740 skrev:
Det tror inte jag. Det kommer bli mindre än vad man tänkte sig, speciellt när man börjar få in lite saker. 👍😄

Haha de har du fan rätt i 😂 Man skulle byggt 100kvm 🙂
 
  • Gilla
Wirre740
  • Laddar…
Inre av en halvfärdig vind med isolering, träreglar och byggmaterial under en lysande arbetslampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Inre takkonstruktion med träbjälkar och OSB-skivor, arbetsverktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Farsan och jag isolerade klart gaveln o sen på med osbn.

Isolerad gavel med OSB-skivor, takbjälkar och fönster i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Grymt kämpat, att man är avis är en lätt underdrift...
 
  • Gilla
shomakie
  • Laddar…
Hann innan jobbet idag montera alla reglar och sen börjat med golvet.

Installation av reglar och påbörjat golvläggning i ett oinrett rum med verktyg och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Inbyggnadsarbete med nya reglar och påbörjat golv i en trästruktur med byggverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
P-plats skrev:
Grymt kämpat, att man är avis är en lätt underdrift...
Tack så mkt 🙂
 
Fått upp de mesta av golvet nu. Från början skulle jag ha en vanlig trappa upp men står i valet och kvalet om man ska bygga en lofttrappa mellan 2 av bjälkarna och på såvis få mer yta där uppe?.

Ett oinrett loft med uppsatt golv och verktyg, samt belysningsfönster i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Jag hade nog föredragit en vanlig trappa gillar inte riktigt de branta. Tänker om du ska vara där mycket så blir väl en del upp och ner då hade jag föredragit en behaglig trappa. Tänker även om man ska bära upp något lättare.

Men det är bara jag är ju ditt garage. Nog bäst fundera vilket som är bäst en mer bekvämare trappa eller mer utrymme.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Daniel_82 skrev:
Jag hade nog föredragit en vanlig trappa gillar inte riktigt de branta. Tänker om du ska vara där mycket så blir väl en del upp och ner då hade jag föredragit en behaglig trappa. Tänker även om man ska bära upp något lättare.

Men det är bara jag är ju ditt garage. Nog bäst fundera vilket som är bäst en mer bekvämare trappa eller mer utrymme.
Jo jag kommer vara mkt där. Men att få upp grejer är inga problem ändå. Tänker bara att man får ju typ 1 *3 meter extra utrymme. 🙂
 
D
Du kanske redan tänkt på det. Men om jag tänker mig en vanlig trappa misstänker det du väger mellan vi säger en lite bättre steg trappa (dålig på namn). Finns väl möjlighet att använda utrymmet under en vanlig trappa smart även om det kanske bättre med mer utrymme på loftet.
 
OXYD
Jag satsade på en rejäl mindre trappa som går att skjuta in mot väggen så den inte är i vägen.
http://www.dolle.dk/produkt?ProductID=95212
Köpt på Bauhaus.dk 1799dkk +ett dyrt skjutbeslag.

Gillar det danska uttrycket kotlett-steg
 
Kanske en spiraltrappa kan vara något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.