139 977 läst · 364 svar
140k läst
364 svar
Mitt första hus, en totalrenovering
Jo, det är alltid tudelat. Jag vill bli klar (eller åtminstone så pass klar att det känns mer ordnat) men orkar heller inte driva hela tiden utan ibland är det skönt att bara skita i det . Det här är minuset med att vara själv och renovera. Jag kollade in din tråd, på tal om jobb . Bravo!TorOdd skrev:
Tack!H HLen skrev:
Jag är också själv men mitt hus är mycket mindre. Jag har tagt hjälp med det utvändigt än så länge men pular på invändigt själv. Jag pausar också emellanåt ☺️
Jag önskar jag hade mer att skriva här . I år har jag hittills skaffat läkt till köket. Eller ja, jag och min pappa har skaffat läkt. Så den höga ambitionen för i år är nytt värmesystem (så snart min revisor berättar hur mkt pengar jag kan ta i utdelning i år) och ett färdigt kök med omålade köksskåp. Vi får se här under sommaren om ambitionen blir verklighet .Appendix skrev:
Kul! Simma lugnt och håll oss uppdaterade när nått händerH HLen skrev:Jag önskar jag hade mer att skriva här . I år har jag hittills skaffat läkt till köket. Eller ja, jag och min pappa har skaffat läkt. Så den höga ambitionen för i år är nytt värmesystem (så snart min revisor berättar hur mkt pengar jag kan ta i utdelning i år) och ett färdigt kök med omålade köksskåp. Vi får se här under sommaren om ambitionen blir verklighet .
Alltid kul se de andra galna som skaffat hus på egen hand
Nu blir det kommunalt avlopp och fiber, det händer något i alla fall! Tur man inte har en fint planerad trädgård utan mer vildmark . Grävaren hittade grus under gräset så någon gång i tiden har det varit en grusad framsida. Det blir trevligt när den kan återställas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kul med moderniteter.
Fiber är ett lyft när man jobbar hemma.
Och även om kommunalt VA kostar mer så tror jag att för 99% är det skönt att slippa bry sig om att ansvara för så stora delar som dricksvatten och avlopp är
När dufår fram grusade framsidan så gör det mycket. Perfekt de stökar runt före du gör de delarna
Fiber är ett lyft när man jobbar hemma.
Och även om kommunalt VA kostar mer så tror jag att för 99% är det skönt att slippa bry sig om att ansvara för så stora delar som dricksvatten och avlopp är
När dufår fram grusade framsidan så gör det mycket. Perfekt de stökar runt före du gör de delarna
Helt underbar tråd!!! Bilder, lärdomar, humor, och pris detaljer - allt i ett paket! Sitter i liknande situation av att ha köpt ett hus själv så otroligt roligt och motiverande att läsa om någon annan som gör ett mastodont arbete!
Hur har det gått senaste året? Blev den nån värme uppdatering?
Hur har det gått senaste året? Blev den nån värme uppdatering?
Det har hänt ungefär…ingenting. Men i år, då jäklar. Det ska bli värme, köket ska bli klart och första hallen ska väl också kunna bli good enough (jag ska bara lära mig att hantera cirkelsågen). Nu har jag börjat spackla och lärt mig att skruvhål är lätt och att använda traditionell pappersremsa i skarv är svårt.
När jag rensade upp ett rum för att kunna börja med spacklingen hittade jag en stackare vars halva ansikte förmodligen är musbofyllning.
Fortsättning följer, med mer uppdateringar än förra året hoppas jag!
När jag rensade upp ett rum för att kunna börja med spacklingen hittade jag en stackare vars halva ansikte förmodligen är musbofyllning.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fortsättning följer, med mer uppdateringar än förra året hoppas jag!