Haft en testperiod nu med till och från luftsventiler monterade men inte tyckt det ventilerat tillräckligt med självdrag , så ikväll monterade jag en fläkt med grund ventilation/ fuktstyrning så nu hoppas jag att jag blir nöjd och kan hoppa igång med det roliga = inredet
Och ja , den ska kopplas in fast /snyggare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och ja , den ska kopplas in fast /snyggare
Redigerat av moderator:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu börjar inredet ta form , många funderingar på hur man vill ha det med hyllor skåp mm ,gött att nåt kommer upp iaf
Redigerat av moderator:
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Jag har köpt beggade köksstommar som jag ska använda som arbetsbänkar o skåp.
Sedan vad för bänkskiva jag ska ha har jag inte bestämmt mig för, funderar på en 3-6mm plåt som någon plåtfirma får klippa till åt mig
Sedan vad för bänkskiva jag ska ha har jag inte bestämmt mig för, funderar på en 3-6mm plåt som någon plåtfirma får klippa till åt mig
Överskåp finns 4st så dom ska upp men får se hur länge luckorna sitter på ,fördelen är att damm inte samlas men samtidigt vill jag se vad som finns i skåpen .sir_daniel skrev:
Blir en kombo av det och sparringskenor med konsoler.
Kört med dubbla 22spån med plastmatta över i gamla garaget så kör bänkskiva nu med plywood vid skruvstädet och förstärkningar vid bultar till det på undersidan .
När det ser ut som skit byts plywooden ut .
3-6 mm behöver du väl inte om det är material under ? annars känns det nästan klent tror svetsbänkarna på jobbet är 10-12mm .
beror det väl på vad du gör på bänken , vill gärna att det ska vara stumt om Det ska bankas på nåt som sitter fast.
Redigerat av moderator:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Begagnade till garaget??sir_daniel skrev:
Själv köpte jag Ikeas nya köksserie, skåp, väggskåp, lådor, överskåp med svart stomme och rostfria luckor. Bänkarna är Ikeas svarta laminatskivor och de är riktigt tåliga.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Är väll smålänning till någon del, billigt/gratis är gott, men nytt hade varit trevligt.
10mm... Hmm får prata med någon stålgrossist när det är dags för bänkskiva.
10mm... Hmm får prata med någon stålgrossist när det är dags för bänkskiva.
Inga skruvstäd på dessa bänkar. I ett annat hörn har jag några maskiner och fräsen är utrustad med ett kraftigt skruvstäd som kan användas till allt möjligt, inte bara fräsning.
Men nu var det inte mitt garage den här träden skulle handla om, så har ni fler frågor så skicka ett pm så slipper vi förstöra för TS
Logga in
Skapa konto
Men nu var det inte mitt garage den här träden skulle handla om, så har ni fler frågor så skicka ett pm så slipper vi förstöra för TS