A
;) har fler utrymmen med bättre takhöjd för lyft , rev ett magasin på 17*6meter men har stora uthuset kvar 9meter i nock och 5 efter kanten vill inte värma onödiga kubik luft i ett garage där mest hojar skruvas :) 035.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
A
prototypen skrev:
Min fru är av en annan sort.
När jag byggde så undrade hon om jag byggde tillräckligt stort, jooodå det räcker.
Nu är det trångt så jag funderar på att bygga ut och naturligtvis kommer hon med, "vad var det jag sa".

Protte
;)var rädd om frugan
 
A
helgens jobb klart !
nu är mina uppmålade bräder slut så ca 100 lock+ 100 bottenbrädor ska målas upp till det som fattas på långsidorna .
blir lite vila tills det finns värme i garaget , förhoppningsvis under veckan
040.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A
danne_88 skrev:
Om du nu har prov parkerat två bilar hur mycket plats tycker du har på sidorna om bilarna?
kollat nu i helgen och ungefär 95-97cm mot väggarna och 180-185 imellan med en 9-5:a och en c8:a bredvid varandra , känns inte trångt än iaf 061.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MackeNo1
  • Laddar…
A
värmen på nu med känns bra inför vintern :)
hämtat en liten brädhög på 75 brädor av dom 200 som felar att börja måla upp
047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
048.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Snyggt jobbat! och tack för att du delar med dig av ditt bygge. Får man vara ofint och fråga vad kostnaden förväntas landa på när det är klart?
 
A
Luddis_1 skrev:
Snyggt jobbat! och tack för att du delar med dig av ditt bygge. Får man vara ofint och fråga vad kostnaden förväntas landa på när det är klart?
Från början var målet 300" men har dragit iväg en del , har det dyra gjort nu och i stort sett allt utom lite småkrafs handlat redan så slutsumman ligger i mellan 375" och 400"
Fick förbaskat mycket mer fyll än jag räknat med ca 280 ton (20bilar) a typ 40000 och sen valdes en dyrare färg än slamfärgen som först var tänkt dörrar valdes aningen dyrare än dom billiga då jag satte in en sån som var tänkt i tvättstugan och såg vilken skit det var.
Valt lite bättre lysrörsarmaturer än jula typ osv
Lite sånt är det som dragit upp summan en del
 
A
idag blev sista panelen uppspikad på väggen :) , fuskat lite dock så runt 300 4tum fattas att spika dit nån kväll efter jobbet.
inne har inte hänt nåt sen sist då det har varit målarverkstad ett bra tag nu men snart så 004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
019.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
A
1420144835006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För den som tvekar om hole in one =köp :) fiskelyckan var total idag då 1/4 spärrskaftet försvann i öppet avlopp när jag monterade portmotorer så släppte jag ner sökaren efter att ha misslyckats med magnetsökaren på skaft 3meter i avloppet kom skaftet
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
A
1420499839076.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äntligen färdig med sockelputsen ,lätt det tråkigaste hittills .
Lite bättring av färg mot putsen och hörnlist mot dörrsmygar så blir det inrede sen :).
Funderar kring arbetsbänken då jag troligen kommer köra egen stomme med bänkskiva på ,stål eller trästomme ? För och nackdelar ? Själv lutar jag åt trä då jag har limträfyrskäringar liggande.
1420500267819.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
"limträfyrskäringar" ..... vadförnått???
Jag hade bygt med trästomme. 45 x 95 eller vad du har.
Kör med bänkskiva själv, men är i svart "marmor" mönster, svårt att se... Hade hällre haft en ljusgrå istället.

//AA
 
A
Jo trästomme lutar det åt med kampradskiva .kollat alternativ som tål bankande vid skruvstäd osv men då är köpevarianten uppe i närapå 3000 om den ska kännas rejäl och då är det klart mer värt med egenbyggd då dom billigare varianter jag sett varit skräp .
Stål eller trä i stommen var det jag funderade kring då jag har 40x40 fyrkantsprofil som kan svetsas liggande också som i princip räcker till stommen
 
A
Hur har ni placerat till och frånlufts ventiler ? Har i början inte haft ventiler utan kört luft/Luftpumpen som det var men märkt av lite fukt nu så det är väl dags att borra ett par .
Spelar placeringen av frånluft roll förutom att dom ska sitta högt ?
Har portar i ena gaveln och pumpen mitt i andra ,
i hörnen i pumpväggen och tilluft lågt vid portar ?
Räcker en tilluft frånluft rent av ?
 
mickesundström skrev:
Hur har ni placerat till och frånlufts ventiler ? Har i början inte haft ventiler utan kört luft/Luftpumpen som det var men märkt av lite fukt nu så det är väl dags att borra ett par .
Spelar placeringen av frånluft roll förutom att dom ska sitta högt ?
Har portar i ena gaveln och pumpen mitt i andra ,
i hörnen i pumpväggen och tilluft lågt vid portar ?
Räcker en tilluft frånluft rent av ?
Har en nertill och en upptill, på diagonalen (vänster om vänster port och höger på bakre vägg, typ :) )
Det står nog på dom vilken yta dom är lämpliga till.
Skulle tro att du behöver 4st, har för mig jag ska ha 4st till mina 78m2. 2st till ska alltså upp i förrådet, vilket år som helst ;)
 
A
Helt öppen tilluft och tallriksventil på från luften ?
Får nog kolla med nån som vet mer för dom jag kikar på står inte vilken yta dom täcker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.