drar väl igång en byggtråd jag med då
drog igång i våras med rivningen av ett uthus på 17*6 meter där garaget skulle bli .
22 maj började vi gräva för vatten/el samt scakta av där det skulle byggas sen var det hektiskt till den 30:e maj då vi gjöt plattan .
i nuläget går jag och väntar på takstolar då leveranstiden var lång hos alla leverantörer så slutet vecka 27 är dom lovade men lecaskiftet är murat så jag smyger väl igång med väggar i veckan .
drog igång i våras med rivningen av ett uthus på 17*6 meter där garaget skulle bli .
22 maj började vi gräva för vatten/el samt scakta av där det skulle byggas sen var det hektiskt till den 30:e maj då vi gjöt plattan .
i nuläget går jag och väntar på takstolar då leveranstiden var lång hos alla leverantörer så slutet vecka 27 är dom lovade men lecaskiftet är murat så jag smyger väl igång med väggar i veckan .
Redigerat av moderator:
12*8 meter 2,90 i takhöjd ,
hade funderingar på lämplig höjd för eventuell lyft först men minst 3,60 helst högre säger dom som har lyft som jag pratat med innan och då la jag mig lägre då det troligen aldrig hamnar en lyft där ändå , plattan är dock förstärkt så det är isåfall höjden det hänger på
hade funderingar på lämplig höjd för eventuell lyft först men minst 3,60 helst högre säger dom som har lyft som jag pratat med innan och då la jag mig lägre då det troligen aldrig hamnar en lyft där ändå , plattan är dock förstärkt så det är isåfall höjden det hänger på
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
så här såg bygglovshandlingarna ut men riktigt så blir det inte då marken såg illa ut när uthuset försvann så gjorde jag och byggnadskontoret upp att jag vred garaget och placerade portarna på gaveln istället samt att det blev två dörrar , en framme vid portarna och en längst bak .
ska lämna in nya fasadritningar med portarna på rätt ställe med konstruktionsritningarna på takstolarna .
Redigerat av moderator:
en liten uppdatering :
trots svensk sommar med regn och åter regn är taket spontat pappat och tätt sen i morse nu är det bara resten kvar fick en lätt justerad takstol fick vi se efter monteringen , inte på det mest känsliga stället men ska bli kul att se vad dom säger om snittet
trots svensk sommar med regn och åter regn är taket spontat pappat och tätt sen i morse nu är det bara resten kvar fick en lätt justerad takstol fick vi se efter monteringen , inte på det mest känsliga stället men ska bli kul att se vad dom säger om snittet
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
har som dom flesta andra en budget och en sambo med åsikter annars håller jag med helt om att det inte kan bli stort nogGabbe1 skrev:
dags för en uppdatering
teglet är på sen en tid och i veckan blev takisoleringen klar till slut efter värmeböljan som varit , idag har elektrikern varit och kikat så förhoppningsvis går det att stoppa i den sista 45isoleringen i väggen och börja skivkläda väggar/tak nästa vecka
teglet är på sen en tid och i veckan blev takisoleringen klar till slut efter värmeböljan som varit , idag har elektrikern varit och kikat så förhoppningsvis går det att stoppa i den sista 45isoleringen i väggen och börja skivkläda väggar/tak nästa vecka
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
måste slå ett slag för bästa verktyget hitills = spikpistolen , om du har kompressor så köp en, köpte en billig men spik av bra sort och det ångrar jag inte .stomme, råspont , spikreglar ute , gles i tak och 2*2 inne många spik blir det dessutom ligger priset i princip lika som lösspik på den bandade .
visar väl upp hemmaplåtslagarens utrustning med , ska investera i en bättre falstång till överblecken
visar väl upp hemmaplåtslagarens utrustning med , ska investera i en bättre falstång till överblecken
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat av moderator:
Produkter som diskuteras: "falstång"
Falstänger
Falstänger är specialverktyg som används för att forma och böja metall, oftast plåt. De används vanligtvis inom byggindustrin, särskilt vid takläggning och plåtarbeten, för att skapa flikar och kantvikar på plåt.
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
mickesundström skrev:
Hur i hela humhum skall du kunna du hålla på och skruva på bilar med den betagande utsikten?
Jag skulle nog bara sitta och stirra fånigt ut över skogarna och bergen.
Grattis till ett fint läge
Medlem
· VästraGötaland
· 57 inlägg
Ser riktigt bra ut hurru! Snyggt jobbat!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
är nog hemmablind för utsikten ser ut så överallt här uppe ..
lite isolering skivor och färg så börjar det ta sig , börjar bli lite bråttom med portar panel vid lvpump och värme på för att slipa blåsa ur vattnet till garaget
hoppas dom 60 litrarna färg räcker men det är aningen drygt att få dom på vägg och tak
Redigerat av moderator: